Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1993

Fer Matemàtiques

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1375
    Autores:
    Resumen:
    El títol del llibre de Roser Codina, Jesús Enfedaque, Pere Mumbru i Lluís Segarra Fer Matemàtiques apunta cap a un plantejament del que ha de ser el treball de l'àrea als primers nivells, i cal entedre aquests primers nivells com aquells en què es desenvolupa l'habilitat de 'pensar matemàticament'. Ara que estem en temps de reformes esperem que entre els 6 i els 16 anys s'aconsegueixi aquest propòsit. La psicologia cognitiva ens diu que cada individu ha de construir el seu coneixement i també que aquesta construcció és possible a través d'un procés que va des de l'experimentació i el tempteig a l'adquisició d'estructures cada vegada més abstractes i interrelacionades que arriben a funcionar sense la necessitat del concret. Davant d'això veiem que la Didàctica de la Matemàtica no pot ser altra en aquests moments que aquella que apunta cap a ''fer matemàtiques', D'aquí l'encert que trobem en el nom del llibre i del que espero que el lector derivi la mateixa conclusió. Cal fer matemàtiques a la classe i cal fer-les d'una determinada manera.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Girondo, Luisa
    Palabras clave: Educació Secundària. Educació Primària Didàctica de les Matemàtiques
    Resumen: El títol del llibre de Roser Codina, Jesús Enfedaque, Pere Mumbru i Lluís Segarra Fer Matemàtiques apunta cap a un plantejament del que ha de ser el treball de l'àrea als primers nivells, i cal entedre aquests primers nivells com aquells en què es desenvolupa l'habilitat de 'pensar matemàticament'. Ara que estem en temps de reformes esperem que entre els 6 i els 16 anys s'aconsegueixi aquest propòsit. La psicologia cognitiva ens diu que cada individu ha de construir el seu coneixement i també que aquesta construcció és possible a través d'un procés que va des de l'experimentació i el tempteig a l'adquisició d'estructures cada vegada més abstractes i interrelacionades que arriben a funcionar sense la necessitat del concret. Davant d'això veiem que la Didàctica de la Matemàtica no pot ser altra en aquests moments que aquella que apunta cap a ''fer matemàtiques', D'aquí l'encert que trobem en el nom del llibre i del que espero que el lector derivi la mateixa conclusió. Cal fer matemàtiques a la classe i cal fer-les d'una determinada manera.
    Año de publicación de la revista: 1993
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Educació Secundària.
    Educació Primària
    Didàctica de les Matemàtiques
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar