Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1996

Els sistemes educatius comprensius i els nens i joves amb síndrome d'atenció deficient

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1405
    Autores:
    Resumen:
    Una de les grans dificultats de l’epidemiologia psiquiàtrica és que el diagnòstic de desordre mental és mal acceptat tant pels pacients com per les seves famílies. Per això la població és molt reticent respecte al registre sistemàtic de dades psiquiàtriques, fins i tot si és un registre anònim (McNEDEY-SAIAG,1991). A més a més, si és difícil acceptar el diagnòstic de malaltia mental en el cas dels adults, encara ho és més si es tracta de nens i joves. Però, tot i les dificultats d’investigació epidemiològica en aquest camp, estudis cada vegada més amplis i acurats indiquen una prevalença força elevada dels desordres psiquiàtrics en nens i adolescents.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Martínez, Francesc
    Palabras clave: Salut mental. Desordres psiquiàtrics Dèficit d’atenció
    Resumen: Una de les grans dificultats de l’epidemiologia psiquiàtrica és que el diagnòstic de desordre mental és mal acceptat tant pels pacients com per les seves famílies. Per això la població és molt reticent respecte al registre sistemàtic de dades psiquiàtriques, fins i tot si és un registre anònim (McNEDEY-SAIAG,1991). A més a més, si és difícil acceptar el diagnòstic de malaltia mental en el cas dels adults, encara ho és més si es tracta de nens i joves. Però, tot i les dificultats d’investigació epidemiològica en aquest camp, estudis cada vegada més amplis i acurats indiquen una prevalença força elevada dels desordres psiquiàtrics en nens i adolescents.
    Año de publicación de la revista: 1996
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Salut mental.
    Desordres psiquiàtrics
    Dèficit d’atenció
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar