Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1996

El Camp d’Aprenentatge Valls d'Àneu

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1410
    Autores:
    Resumen:
    El Camp d’Aprenentatge Valls d’Àneu té la seva seu a Esterri d’Àneu, al Pallars Sobirà. Està situat en un medi típic d’alta muntanya, on es conjuguen les activitats ramaderes, ara en forta regressió, i les noves activitats turístiques, ara per ara poc impactants. Hi trobem un entorn natural on hi són ben representades les empremtes glacials, (amb els seus circs, estanys i valls glacials), on s’observen bé els fenòmens de periglacialisme, com les tarteres i les allaus. La presència del Parc Nacional d’Aigüestortes i estany de Sant Maurici garanteix la bona conservació dels prats alpins, els boscos de pi negre i les avetoses, així com la presència de la fauna característica de l’indret. Els pobles mil·lenaris, amb les seves esglésies d’origen romànic i els seus retaules gòtics i barrocs, amb les cases i els coberts de pedra i llosa (“pissarres”), els camins medievals, les actuals construccions modernes, les centrals hidroelèctriques i fins i tot les pistes d’esquí, ens permetran reconstruir la història, tant passada com recent, i reviure la vida quotidiana de la gent de muntanya amb tots els seus canvis. Tot aquest patrimoni és el que ens permet d’elaborar una proposta educativa seriosa i alhora engrescadora. La motivació ens ve aportada pel gran contrast d’aquest entorn amb el de les escoles que hi fan estada.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Castells, Xavier
    Palabras clave: Educació Secundària. Educació Primària Didàctica de les Ciències Experimentals Didàctica de les Ciències Socials Camp d’aprenentatge Valls d’Àneu
    Resumen: El Camp d’Aprenentatge Valls d’Àneu té la seva seu a Esterri d’Àneu, al Pallars Sobirà. Està situat en un medi típic d’alta muntanya, on es conjuguen les activitats ramaderes, ara en forta regressió, i les noves activitats turístiques, ara per ara poc impactants. Hi trobem un entorn natural on hi són ben representades les empremtes glacials, (amb els seus circs, estanys i valls glacials), on s’observen bé els fenòmens de periglacialisme, com les tarteres i les allaus. La presència del Parc Nacional d’Aigüestortes i estany de Sant Maurici garanteix la bona conservació dels prats alpins, els boscos de pi negre i les avetoses, així com la presència de la fauna característica de l’indret. Els pobles mil·lenaris, amb les seves esglésies d’origen romànic i els seus retaules gòtics i barrocs, amb les cases i els coberts de pedra i llosa (“pissarres”), els camins medievals, les actuals construccions modernes, les centrals hidroelèctriques i fins i tot les pistes d’esquí, ens permetran reconstruir la història, tant passada com recent, i reviure la vida quotidiana de la gent de muntanya amb tots els seus canvis. Tot aquest patrimoni és el que ens permet d’elaborar una proposta educativa seriosa i alhora engrescadora. La motivació ens ve aportada pel gran contrast d’aquest entorn amb el de les escoles que hi fan estada.
    Año de publicación de la revista: 1996
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Educació Secundària.
    Educació Primària
    Didàctica de les Ciències Experimentals
    Didàctica de les Ciències Socials
    Camp d’aprenentatge Valls d’Àneu
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar