Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1996

Treballem la psicomotricitat a parvulari

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1414
    Autores:
    Resumen:
    L’experiència que presentem forma part del projecte psicomotriu que estem realitzant al parvulari del CEIP de Pràctiques de Tarragona, amb els nens i nenes de segon cicle d’Educació Infantil. Tots sabem que els infants segueixen un procés de maduració, i cal tenir-lo present a l’hora de treballar amb ells la psicomotricitat per tal de desvetllar-lo de manera adequada segons les seves necessitats. Els educadors hem de partir d’aquestes necessitats dels nens i nenes, de la seva expressivitat i manera de comunicar-se. Hem de tenir una actitud d’atenció, d’acollida i de comunicació en tot moment, que permeti arribar a uns objectius educatius. El model metodològic que presentem posa l’accent en la globalitat i el desig del nen i la nena, amb un projecte individualitzat per a cadascun d’ells. L’espai està organitzat per racons, utilitzant materials diversos i respectant l’itinerari escollit per cada nen i nena, així com el temps de permanència en els diferents racons.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Fuguet, Joan Viscarro, Isabel
    Palabras clave: Descoberta d’un mateix. Educació Infantil Didàctica de l’Expressió Corporal
    Resumen: L’experiència que presentem forma part del projecte psicomotriu que estem realitzant al parvulari del CEIP de Pràctiques de Tarragona, amb els nens i nenes de segon cicle d’Educació Infantil. Tots sabem que els infants segueixen un procés de maduració, i cal tenir-lo present a l’hora de treballar amb ells la psicomotricitat per tal de desvetllar-lo de manera adequada segons les seves necessitats. Els educadors hem de partir d’aquestes necessitats dels nens i nenes, de la seva expressivitat i manera de comunicar-se. Hem de tenir una actitud d’atenció, d’acollida i de comunicació en tot moment, que permeti arribar a uns objectius educatius. El model metodològic que presentem posa l’accent en la globalitat i el desig del nen i la nena, amb un projecte individualitzat per a cadascun d’ells. L’espai està organitzat per racons, utilitzant materials diversos i respectant l’itinerari escollit per cada nen i nena, així com el temps de permanència en els diferents racons.
    Año de publicación de la revista: 1996
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Descoberta d’un mateix.
    Educació Infantil
    Didàctica de l’Expressió Corporal
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar