Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1998

El debat de les Humanitats: llums i ombres

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1440
    Autores:
    Santisteban, AntoniGavaldà, Antoni
    Resumen:
    El 16 de desembre de 1997 es retirava del Congrés dels Diputats el projecte de Real Decreto pel qual es pretenia establir uns ensenyaments mínims, corresponents a les àrees de Ciències Socials, Geografia i Història, i les de Llengua Castellana i Literatura a l’ESO. L’esborrany que des del govern conservador s’havia intentat defensar a tort i a dret ha originat una gran polèmica al món de la política i entre la comunitat educativa. Des de l’àrea de la Didàctica de les Ciències Socials pretenem analitzar què ha succeït, amb la intenció de valorar el debat, les causes i les conseqüències que ha comportat, el grau d’utilitat i de qualitat que ha generat, la reacció del professorat i de la societat en general, així com els elements ideològics i curriculars que han dominat o que, des d’una perspectiva crítica, haurien d’haver predominat.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Santisteban, Antoni Gavaldà, Antoni
    Palabras clave: Debat de les Humanitats. Educació Secundària Didàctica de les Ciències Socials
    Resumen: El 16 de desembre de 1997 es retirava del Congrés dels Diputats el projecte de Real Decreto pel qual es pretenia establir uns ensenyaments mínims, corresponents a les àrees de Ciències Socials, Geografia i Història, i les de Llengua Castellana i Literatura a l’ESO. L’esborrany que des del govern conservador s’havia intentat defensar a tort i a dret ha originat una gran polèmica al món de la política i entre la comunitat educativa. Des de l’àrea de la Didàctica de les Ciències Socials pretenem analitzar què ha succeït, amb la intenció de valorar el debat, les causes i les conseqüències que ha comportat, el grau d’utilitat i de qualitat que ha generat, la reacció del professorat i de la societat en general, així com els elements ideològics i curriculars que han dominat o que, des d’una perspectiva crítica, haurien d’haver predominat.
    Año de publicación de la revista: 1998
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Debat de les Humanitats.
    Educació Secundària
    Didàctica de les Ciències Socials
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar