Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2008

El museu a disposició de l'escola

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1600
    Autores:
    Ayxendri, RosaSuárez, Marisa
    Resumen:
    Fruit de la interacció entre les escoles i el Servei Pedagògic del Museu d’Art Modern de Tarragona (MAMT), es va iniciar un nou projecte interdisciplinari i de col·laboració proposat des del CEIP de Pràctiques de Tarragona, que sota el títol: Imagina’t que ets un artista... i que exposes al MAMT, s’elaborà durant el curs 2006/2007. Es responia així a la inquietud per part de l’escola, que demanava una participació més activa en el camp de l’educació artística i volia aportar les seves idees i propostes de treball. No volia limitar la seva relació amb el museu només amb les visites pedagògiques i els tallers, sinó que podia parlar dels objectes en primera persona des de les seves pròpies experiències aportant el seu coneixement i criteri mitjançant l’elaboració de la producció artística, reinterpretant les obres i participant activament en l’engranatge del disseny i muntatge expositiu. Per això es preguntava: per què els nens i les nenes no disposen d’un espai en el museu?
  • Otros:

    Autor según el artículo: Ayxendri, Rosa Suárez, Marisa
    Palabras clave: Museu d’Art Modern de Tarragona (MAMT)
    Resumen: Fruit de la interacció entre les escoles i el Servei Pedagògic del Museu d’Art Modern de Tarragona (MAMT), es va iniciar un nou projecte interdisciplinari i de col·laboració proposat des del CEIP de Pràctiques de Tarragona, que sota el títol: Imagina’t que ets un artista... i que exposes al MAMT, s’elaborà durant el curs 2006/2007. Es responia així a la inquietud per part de l’escola, que demanava una participació més activa en el camp de l’educació artística i volia aportar les seves idees i propostes de treball. No volia limitar la seva relació amb el museu només amb les visites pedagògiques i els tallers, sinó que podia parlar dels objectes en primera persona des de les seves pròpies experiències aportant el seu coneixement i criteri mitjançant l’elaboració de la producció artística, reinterpretant les obres i participant activament en l’engranatge del disseny i muntatge expositiu. Per això es preguntava: per què els nens i les nenes no disposen d’un espai en el museu?
    Año de publicación de la revista: 2008
    Tipo de publicación: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Museu d’Art Modern de Tarragona (MAMT)
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar