Autor según el artículo: Connac, Sylvain Irigoyen, Albert
Palabras clave: Aprenentatge cooperatiu
Resumen: Moltes pedagogies i pràctiques educatives recomanen l’ús de la cooperació entre alumnes. Aquest article teòric intenta diferenciar dues de les pràctiques més utilitzades de dues concepcions de la cooperació escolar: el treball en grup cooperatiu de l’aprenentatge cooperatiu (cooperative learning, provinent del món anglosaxó) i el treball en grup (travail en groupe) de les pedagogies cooperatives (pédagogies coopératives, provinents del món francòfon). Mentre que l’aprenentatge cooperatiu prioritza més aviat el desenvolupament de les habilitats cooperatives (aprendre a cooperar) per a després cooperar per aprendre, les pédagogies coopératives es presenten de diverses formes a través de dispositius que majoritàriament busquen que els estudiants aprenguin cooperant. L’article consisteix a introduir el travail en groupe de les pédagogies coopératives, i a eliminar els possibles malentesos en referència al treball en grups cooperatius de l’aprenentatge cooperatiu. No es tracta de pràctiques cooperatives que xoquen o competeixen, són més aviat lògiques amb tradicions diferents, proposades per contribuir a l’aprenentatge i que presenten formes de complementarietat.
Año de publicación de la revista: 2023
Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article