Revistes Publicacions URV: Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació> 2014

La Creació d’una Aula Multisensorial a una Escola Ordinària

  • Dades identificatives

    Identificador: RP:3525
    Autors:
    Arbonés van der Steen, Eva
    Resum:
    El document que es presenta a continuació, és una proposta de millora que ofereix una alternativa a la intervenció educativa de les escoles, en aquest cas, es crea una aula multisensorial en una escola ordinària1.S’ha de tenir en compte que fins al moment actual, només se’n té constància de l’existència d’aquest tipus d’espais, en centres específics com escoles d’Educació Especial, geriàtrics, etc. i, per tant, només s’aplica en persones amb algun tipus de discapacitat física o psíquica. El que s’espera demostrar, és que aquests espais poden resultar igual de beneficiosos en infants d’escola ordinària, presentin o no dificultats i que la creació de material per a aquestes aules es pot realitzar amb productes de baix cost, però igualment eficients.Principalment perquè l’aula multisensorial va més enllà de ser una simple eina educativa per als alumnes amb necessitats educatives especials, també és una teràpia estimulativa controlada, l’objectiu de la qual és la integració dels sentits i la millora de la qualitat de vida en totes aquelles persones que hi participen.Amb la realització d’aquest treball, s’espera contribuir d’alguna manera per a què els professionals de l’educació, coneguin algunes formes concretes de treballar en aquests espais, i, si en un futur ho troben factible, s’animin a crear també una aula multisensorial a la seva escola
  • Altres:

    Autor segons l'article: Arbonés van der Steen, Eva
    Resum: El document que es presenta a continuació, és una proposta de millora que ofereix una alternativa a la intervenció educativa de les escoles, en aquest cas, es crea una aula multisensorial en una escola ordinària1.S’ha de tenir en compte que fins al moment actual, només se’n té constància de l’existència d’aquest tipus d’espais, en centres específics com escoles d’Educació Especial, geriàtrics, etc. i, per tant, només s’aplica en persones amb algun tipus de discapacitat física o psíquica. El que s’espera demostrar, és que aquests espais poden resultar igual de beneficiosos en infants d’escola ordinària, presentin o no dificultats i que la creació de material per a aquestes aules es pot realitzar amb productes de baix cost, però igualment eficients.Principalment perquè l’aula multisensorial va més enllà de ser una simple eina educativa per als alumnes amb necessitats educatives especials, també és una teràpia estimulativa controlada, l’objectiu de la qual és la integració dels sentits i la millora de la qualitat de vida en totes aquelles persones que hi participen.Amb la realització d’aquest treball, s’espera contribuir d’alguna manera per a què els professionals de l’educació, coneguin algunes formes concretes de treballar en aquests espais, i, si en un futur ho troben factible, s’animin a crear també una aula multisensorial a la seva escola
    Any de publicació de la revista: 2014
    Tipus de publicació: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article