Tesis doctorals> Departament de Bioquímica i Biotecnologia

La gestió de processos a les organitzacions catalanes: proposta de model i aproximació empírica

  • Identification data

    Identifier: TDX:926
    Authors:
    Brull Alabart, Enric
    Abstract:
    One of the areas of organizational management is excellent process management. The objectives of this research work are to extend and elaborate on the notion of process management, to generate a model of process management and to empirically assess the extent of use of process management in a sample of Catalan organizations. The fieldwork, administered to companies that use a process management system, evaluates managers' perceptions about the influence of the process management system in use on the results of the organization. The methodology used in the research is based on a survey with a questionnaire administered to 102 organizations. The data is analyzed with various statistical procedures and contrasts in order to answer to 5 propositions and 1hypothesis. The results provide a structure of the concept of Process Management, collect the most relevant techniques of this concept and show the impact of the implementation of process management system in the performance of organizations.
  • Others:

    Date: 2009-11-24
    Departament/Institute: Departament de Bioquímica i Biotecnologia Universitat Rovira i Virgili.
    Language: cat
    Identifier: http://hdl.handle.net/10803/33661
    Source: TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
    Author: Brull Alabart, Enric
    Director: Valverde Aparicio, Mireia Gil Estallo, Maria dels Àngels
    Format: application/pdf 408 p.
    Publisher: Universitat Rovira i Virgili
    Keywords: BPM Gestió de processos Processos
    Title: La gestió de processos a les organitzacions catalanes: proposta de model i aproximació empírica
    Subject: 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses
  • Keywords:

    65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar