Tesis doctorals> Departament de Psicologia

La organización de la memoria bilingüe: conexiones léxicas y conceptuales en la adquisición de la segunda lengua

  • Datos identificativos

    Identificador: TDX:1016
    Autores:
    Guasch Moix, Marc
    Resumen:
    Aquesta tesi estudia com s'organitza la informació sobre les paraules en el bilingüe pel que fa a les connexions que s'estableixen entre el nivell lèxic i el semàntic/conceptual de les seves dues llengües. En concret, es posen a prova les propostes d’organització del Model Jeràrquic Revisat (Kroll i Stewart, 1994) i del Model de Trets Distribuïts (de Groot, 1992). La metodologia emprada es fonamenta en l’efecte de priming semàntic i en la tasca de reconeixement de traduccions, com proves de mediació conceptual per mesurar fins a quin punt els bilingües poden accedir directament al nivell conceptual des de les seves dues llengües. Per la banda dels participants, s’analitza el paper del nivell de competència en la segona llengua i de l’edat d’adquisició d’aquesta. Per la banda de les paraules, s’estudia el paper de la forma i del significat i especialment el grau de relació semàntica entre paraules en l’obtenció d’efectes de priming semàntic i d’interferència.
  • Otros:

    Fecha: 2011-11-18
    Departamento/Instituto: Departament de Psicologia Universitat Rovira i Virgili.
    Idioma: spa
    Identificador: http://hdl.handle.net/10803/52833
    Fuente: TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
    Autor: Guasch Moix, Marc
    Director: Sánchez-Casas Padilla, Rosa Ferré Romeu, Maria Pilar
    Formato: application/pdf 211 p.
    Editor: Universitat Rovira i Virgili
    Palabra clave: Reconocimiento de traducciones Priming semántico Psicolingüística Bilingüismo
    Título: La organización de la memoria bilingüe: conexiones léxicas y conceptuales en la adquisición de la segunda lengua
    Materia: 81 - Lingüística i llengües 159.9 - Psicologia
  • Palabras clave:

    81 - Lingüística i llengües
    159.9 - Psicologia
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar