Tesis doctorals> Departament de Gestió d'Empreses

Análisis comparativo de la estrategia de los grupos competitivos: e-clientes vs. clientes off- line

  • Datos identificativos

    Identificador: TDX:1214
    Autores:
    Pelegrín Borondo, Jorge
    Resumen:
    Having a deep understandingabout how customers evaluate a business product and/or services is a must whenfirms want to improve their competitiveness. This research analyses customers’cognitive and emotional factors and their interrelationship. All these factors and relationships affect the perceived offer amongst competitive groups of hotels. Results show that the valueperceived by each group of clients is statistically significant in bothcognitive and emotional factors. They also show that depending on the booking channelused by customers (on-line and off-line) consumers perceive with differentintensity cognitive and emotional factors and their relationship. Academicrelevant literature has been reviewed to summarize the state of the art and to designresearch hypothesis. To contrast hypothesis a mathematical model (logitbinomial modified and structural equations) has been used. Finally, severalrecommendations to design hotel services offer are included.
  • Otros:

    Fecha: 2013-06-10
    Departamento/Instituto: Departament de Gestió d'Empreses Universitat Rovira i Virgili.
    Idioma: spa
    Identificador: http://hdl.handle.net/10803/119558
    Fuente: TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
    Autor: Pelegrín Borondo, Jorge
    Director: Arias Oliva, Mario
    Formato: application/pdf 448 p.
    Editor: Universitat Rovira i Virgili
    Palabra clave: comercio electrónico grupos competitivos emociones calidad de servicio Política de precios
    Título: Análisis comparativo de la estrategia de los grupos competitivos: e-clientes vs. clientes off- line
    Materia: 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses 339 - Comerç. Relacions econòmiques internacionals. Economia mundial. Màrqueting 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus 3 - Ciències socials
  • Palabras clave:

    65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses
    339 - Comerç. Relacions econòmiques internacionals. Economia mundial. Màrqueting
    338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus
    3 - Ciències socials
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar