Tesis doctorals> Departament de Pedagogia

La tutoria en els processos d'ensenyament - aprenentatge desenvolupats a través d'entorns virtuals d'aprenentatge

  • Datos identificativos

    Identificador: TDX:729
    Autores:
    Montserrat, Sogues
    Resumen:
    This thesis has been developed at the Rovira Virgili University of Tarragona. Its aim is to design, practice and assess an Advisor Formal Program supported by information and communication technology.The methodological approach focuses on the qualitative and interpretative paradigm in order to understand, analyse and reflect on the object of study, encouraging reflexion and improvement and endorsing changes.The action-research methodology has been used because it allows us to analyse practice itself. Mixed data have been extracted and analysed for the research as to obtain quantitative and qualitative data.As part of the most important conclusions and based on the obtained results, the necessary factors and instruments have been defined for the implementation of the Advisor Formal Program at the Rovira Virgili University. In addition, several strategies have been developed to promote the integration of the AFP in technological support at the Rovira Virgili University.
  • Otros:

    Fecha: 2010-06-07
    Departamento/Instituto: Departament de Pedagogia Universitat Rovira i Virgili.
    Idioma: cat
    Identificador: urn:isbn:9788469412459 http://hdl.handle.net/10803/8951
    Fuente: TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
    Autor: Montserrat, Sogues
    Director: Gisbert Cervera, Mercè Isus, Sofia
    Formato: application/pdf
    Editor: Universitat Rovira i Virgili
    Palabra clave: orientació tutoria universitària tecnologies de la informació i comunicació espai europeu d'educació superior societat del coneixement competències
    Título: La tutoria en els processos d'ensenyament - aprenentatge desenvolupats a través d'entorns virtuals d'aprenentatge
    Materia: 378 - Ensenyament superior. Universitats 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
  • Palabras clave:

    378 - Ensenyament superior. Universitats
    37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar