Data d'alta al repositori: 2019-03-05
Resum: Los festivales de música se han convertido en los últimos años en eventos que atraen prácticas turísticas allí donde se celebran, originan un gran potencial de atracción de visitantes i generan importantes beneficios para el conjunto de la industria turística. En este sentido, el presente trabajo recoge un análisis turístico de los eventos musicales más importantes del Estado Español, las destinaciones i organismos más especializados en este tipo de celebraciones y de qué manera son gestionados y promocionados en todo el territorio. Por medio del estudio de caso de un festival de música celebrado en el Estado y los resultados de una encuesta realizada sobre una muestra de participantes, se presentan un seguido de resultados que han permitido confirmar algunas de las tendencias alrededor de los festivales de música y el turismo. Music festivals have become during the last years in events that attract tourist practices where they are celebrated, they’re a big visitant attractors and generate important benefits for the whole of touristic sector. In that sense, the present work collects a tourist analysis of the most important musical events around the Spanish State, the most destinations and tourist organisms specialized on this type of celebrations and how is their management and promotion over territory. By the study of a particular Spain music festival and their participants, a series of results has been presented as actual tendencies between tourism and music festivals. Els festivals de música s’han convertit durant els últims anys en esdeveniments que atrauen pràctiques turístiques allà on són celebrats, esdevenen un gran potencial d’atracció de visitants i generen importants beneficis per al conjunt de la indústria turística. En aquest sentit, el present treball recull un anàlisi turístic dels esdeveniments musicals més importants a l’Estat Espanyol, les destinacions i organismes turístics més especialitzats en aquest tipus de celebracions i de quina manera són gestionats i promocionats arreu del territori. Per mitjà de l’estudi de cas d’un festival musical celebrat a l’Estat i els resultats d’una enquesta realitzada a una mostra de participants, es presenten un seguit de resultats que han permès confirmar algunes de les tedències al voltant dels festivals de música i el turisme.
Matèria: Turisme
Idioma: Català
Àrees temàtiques: Turismo y ocio Tourism and leisure Turisme i oci
Departament: Geografia
Estudiant: Teixidó Ruiz, Marta
Curs acadèmic: 2017-2018
Títol en diferents idiomes: LOS FESTIVALES DE MUSICA COMO ELEMENITO DE DINAMIZACIÓN TURÍSTICA. EL DAYDREAM FESTIVAL MUSIC FESTIVALS AS A TOURIST DYNAMIZATION ELEMENT EL FESTIVALS DE MÚSICA COM ELEMENT DE DINAMITZACIÓ TURÍSITCA. EL DAYDREAM FESTIVAL
Data de la defensa del treball: 2018-06-04
Paraules clau: festivales, musica, turismo music, festivals, tourism festivals, musica, turisme
Confidencialitat: No
Crèdits del TFG: 6
Títol en la llengua original: EL FESTIVALS DE MÚSICA COM ELEMENT DE DINAMITZACIÓ TURÍSITCA. EL DAYDREAM FESTIVAL
Director del projecte: Beas, Lorena.
Ensenyament(s): Turisme
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)