Treballs Fi de Grau> Economia

El millonario negocio de los influencers: el quebradero de cabeza de hacienda.

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:4848
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG4848
  • Autors:

    Salvadó Benitez, Maria
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2022-07-11
    Resum: Hoy en día las redes sociales y las plataformas digitales forman parte de nuestras vidas y son un gran potencial de negocio. Un 62,5 % de la población mundial forma parte de este medio social. Dentro de estos canales de comunicación ha aparecido el fenómeno de los influencers1, personas que poseen una gran habilidad para crear, comunicar y compartir contenido y así atraer audiencia, ya que tienen un gran poder de influencia sobre los usuarios que los siguen. Los influencers pueden ser personas de diferentes ámbitos, es tanta su influencia que muchas marcas quieren anunciarse a través de sus canales propios para así poder promocionar sus productos y servicios. A cambio de esta publicidad y explotación de su imagen, los influencers reciben un beneficio que, en ocasiones, es desorbitado a ojos de personas que tienen un sueldo mileurista. La pregunta que nos hacemos es; ¿Cómo es la manera en la que ganan dinero?, ¿Cómo es su tributación?, ¿Cuáles son los impuestos directos que deben pagar?, ¿Qué limitaciones tienen? Asimismo, cabe destacar que algunos de los más reconocidos e influyentes se están yendo a residir fuera, ya que les parece que el sistema tributario español tiene unos impuestos muy elevados respecto a los que hay en otros países. En el presente trabajo realizaremos un análisis de los beneficios que pueden llegar a obtener los influencers a través de las diferentes redes sociales y plataformas digitales. Explicaremos ampliamente como es la tributación que se les exige pagar y lo que provoca que muchos decidan ir a vivir fuera de España. Avui dia les xarxes socials i les plataformes digitals formen part de les nostres vides i són un gran potencial de negoci. Un 62,5% de la població mundial forma part d'aquest medi social. Dins d’aquests canals de comunicació ha aparegut el fenomen dels influencers, persones que tenen una gran habilitat per crear, comunicar i compartir contingut i així atraure audiència, ja que tenen un gran poder d’influència sobre els usuaris que els segueixen. Els influencers poden ser persones de diferents àmbits, és tanta la seva influència que moltes marques volen anunciar-se a través dels seus canals propis per poder promocionar els seus productes i serveis. A canvi d'aquesta publicitat i explotació de la seva imatge, els influencers reben un benefici que, de vegades, és desorbitat a ulls de persones que tenen un sou mileurista. La pregunta que ens fem és; Com és la manera com guanyen diners? Com ​​és la seva tributació? Quins són els impostos directes que han de pagar? Quines limitacions tenen? Així mateix, cal destacar que alguns dels més reconeguts i influents s'estan anant a residir fora, ja que els sembla que el sistema tributari espanyol té uns impostos molt elevats respecte dels que hi ha a altres països. En aquest treball farem una anàlisi dels beneficis que poden arribar a obtenir els influencers a través de les diferents xarxes socials i plataformes digitals. Explicarem àmpliament com és la tributació que se'ls exigeix ​​pagar i què fa que molts decideixin anar a viure fora d'Espanya. 
    Matèria: Impostos
    Idioma: spa
    Àrees temàtiques: Economia i empresa Economic and business sciences Economía y empresa
    Departament: Economia
    Estudiant: Salvadó Benitez, Maria
    Curs acadèmic: 2021-2022
    Títol en diferents idiomes: El milionari negoci dels influencers: el maldecap d'hisenda The millionaire business of influencers: the headache of the treasury
    Data de la defensa del treball: 2022
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: Tributació Influencers, monetització de les xarxes socials, plataformes. Influencers taxation, monetization of social networks, platforms. Tributación Influencers, monetización de las redes sociales, plataformas.
    Confidencialitat: No
    Crèdits del TFG: 6
    Títol en la llengua original: El millonario negocio de los influencers: el quebradero de cabeza de hacienda.
    Director del projecte: Pallero González, Fernando
    Ensenyament(s): Finances i Comptabilitat
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Economia i empresa
    Economic and business sciences
    Economía y empresa
    Impostos
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar