Treballs Fi de Grau> Gestió d'Empreses

Modelo de negocio digital en una PYME del sector de la alimentación

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:4967
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG4967
  • Autors:

    Banús Borràs, Judit
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2022-07-20
    Resum: Las PYMES familiares de sectores tradicionales conviven en un entorno de constante cambio y, en ello, juega un papel importante su capacidad de adaptación. El avance de las Tecnologías de la Información y la Comunicación y su progresiva incorporación en la empresa es un medio para permitir su diferenciación de la competencia, incrementar su cuota de mercado y mejorar sus resultados. Este estudio tenía por finalidad de mejorar el marketing digital de la entidad a través de la implementación del e-commerce dirigido al consumidor. Sin embargo, el análisis situacional de la empresa mediante un proceso de investigación-acción, reveló una problemática diferente a la concebida inicialmente. Por ende, se reformularon los objetivos y se reelaboró el plan de trabajo, adaptado a la nueva situación problemática observada: la deficiencia en la gestión del canal de distribución. Con todo, la esencia del estudio es análoga: proporcionar a la empresa una mejora en sus procedimientos y transformar su realidad. La investigación comprende la elaboración de un marco teórico a partir de la recogida de información mediante técnicas de indagación literaria, observación participante a cargo de una de las investigadoras, entrevistas semiestructuradas a profesionales y a la dirección. Del mismo modo, se hizo un seguimiento del desarrollo de la acción mediante una entrevista formal y conversaciones de seguimiento semanales con la dirección. El estudio ha permitido el avance en el desarrollo digital de la empresa y la transformación de su realidad. La lección que nos ha facilitado este caso es que cada empresa ha de buscar la estrategia que más se adapte a su modelo de negocio y, sobre todo, a las capacidades y recursos de sus clientes. Como resultado, se concluye que la cuestión no es la capacidad de la empresa para implementar la transformación digital, sino que sus clientes puedan seguirla. Les PIMES familiars de sectors tradicionals conviuen en un entorn de canvi constant i, en això, juga un paper important la seva capacitat d'adaptació. L'avenç de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació i la seva progressiva incorporació a l'empresa és un mitjà per permetre'n la diferenciació de la competència, incrementar-ne la quota de mercat i millorar-ne els resultats. Aquest estudi tenia per finalitat millorar el màrqueting digital de l'entitat a través de la implementació de l'e-commerce adreçat al consumidor. Tot i això, l'anàlisi situacional de l'empresa mitjançant un procés de recerca-acció, va revelar una problemàtica diferent de la concebuda inicialment. Per tant, es van reformular els objectius i es va elaborar el pla de treball, adaptat a la nova situació problemàtica observada: la deficiència en la gestió del canal de distribució. Tot i així, l'essència de l'estudi és anàloga: proporcionar a l'empresa una millora en els seus procediments i transformar-ne la realitat. La investigació comprèn l'elaboració d'un marc teòric a partir de la recollida d'informació mitjançant tècniques d'indagació literària, observació participant a càrrec d'una de les investigadores, entrevistes semiestructurades a professionals i direcció. De la mateixa manera, es va fer un seguiment del desenvolupament de lacció mitjançant una entrevista formal i converses de seguiment setmanals amb la direcció. L'estudi ha permès avançar en el desenvolupament digital de l'empresa i la transformació de la seva realitat. La lliçó que ens ha facilitat aquest cas és que cada empresa ha de buscar l'estratègia que s'adapti més al seu model de negoci i, sobretot, a les capacitats i recursos dels seus clients. Com a resultat, es conclou que la qüestió no és la capacitat de l’empresa per implementar la transformació digital, sinó que els seus clients puguin seguir-la. 
    Matèria: Màrqueting digital
    Idioma: spa
    Àrees temàtiques: Economia i empresa Economic and business sciences Economía y empresa
    Departament: Gestió d'Empreses
    Estudiant: Banús Borràs, Judit
    Curs acadèmic: 2021-2022
    Títol en diferents idiomes: Model de negoci digital en una PIME del sector alimentari Digital business model in an SME in the food sector
    Data de la defensa del treball: 2022
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: màrqueting digital, e-comemerce, PIME digital marketing, e-commerce, SME marketing digital, e-commerce, PYME
    Confidencialitat: No
    Crèdits del TFG: 6
    Títol en la llengua original: Modelo de negocio digital en una PYME del sector de la alimentación
    Director del projecte: García Álvarez, María Ercilia
    Ensenyament(s): Administració i Direcció d'Empreses
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Economia i empresa
    Economic and business sciences
    Economía y empresa
    Màrqueting digital
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar