Treballs Fi de Grau> Infermeria

Coneixements de primers auxilis en monitors d'educació en el lleure infantil i juvenil

  • Identification data

    Identifier: TFG:2295
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG2295
  • Authors:

    Gaya Prats, Lídia
  • Others:

    Creation date in repository: 2019-11-06
    Abstract: Introducció: Les activitats de lleure són una part important de les vides de gran part d’infants i joves catalans. La present investigació tracta el tema de la formació en primers auxilis per a monitors i monitores, un curs formulat des del món del lleure per formar els joves de més de 18 anys a adquirir els coneixements sobre els passos que cal seguir. Objectius: Els objectius d’aquest estudi són: a)Avaluar els coneixements actuals en primers auxilis dels monitors i monitores d’educació en el lleure d’infants i joves de dos esplais del Camp de Tarragona. b)Crear un pla de formació de coneixements en primers auxilis per als monitors i monitores d’educació en el lleure d’infants i joves del Camp de Tarragona. Metodologia: Aquest estudi d’intervenció quasiexperimental s’ha realitzat mitjançant una valoració prèvia a monitors i directors d’educació en el lleure; de la qual se n’ha extret una avaluació i se n’ha planificat un curs de formació específic sobre primers auxilis i suport vital bàsic; i una valoració posterior per poder veure l’evolució i l’impacte de la formació adquirida. Les enquestes s’han realitzat a 21 monitors d’entre 18 i 28 anys de l’Esplai Fem-nos Amics de Reus i de l’Esplai del Casal Riudomenc. Resultats: Els temes d’alt interès per als monitors en primes auxilis són RCP, ennuegaments, traumatismes, immobilitzacions, al·lèrgies i adrenalina. La nota global obtinguda de l’enquesta prèvia és de 7’2 punts sobre 10. La nota global obtinguda de l’enquesta posterior al curs és de 9’3 sobre 10. Conclusions: L’actualització en la formació de primers auxilis millora els conceptes teòrics i pràctics tal com s’ha pogut valorar en els qüestionaris realitzats prèviament i posteriorment a la formació. Per això és convenient realitzar un curs anual de primers auxilis i suport vital bàsic. Els coneixements sobre primers auxilis i suport vital bàsic dels monitors d’educació en el lleure infantil i juvenil està associat als anys d’experiència en el món del lleure. Introduction: Leisure activities are an important part of the lives of a huge proportion of Catalan children. The present research deals with the training of first aid for leisure activities staff, a course designed from the world of leisure to train young people over 18 years to achieve the knowledge. Aims: Our objectives are: a) To evaluate the current knowledge in first aid of the staff of education in the leisure of children and young people of two “esplais” of Camp de Tarragona. b) Create a first-aid lessons plan for leisure staff of children and youth of Camp de Tarragona. Methodology: This intervention study has been carried out by prior evaluation of leisure staff; from which an evaluation has been drawn up and a specific training course on first aid and basic life support, and a subsequent assessment to see the evolution and impact of the acquired knowledge, has been planned. Surveys have been done by 21 leisure staff between 18 and 28 years from Esplai Fem-nos Amics of Reus and from Esplai del Casal Riudomenc. Results: The subjects of high interest by the staff in first aid are CPR, bruises, traumatisms, immobilizations, allergies and adrenaline. The overall grade obtained from the previous survey is 7'2 points out of 10. The overall grade obtained from the postgraduate survey is 9'3 out of 10. Conclusions: The update in the training of first aid improves the theoretical and practical concepts as it has been able to evaluate in the questionnaires realized previously and later to the formation. That is why it is advisable to carry out an annual course of first aid and basic life support. The knowledge about first aid and basic life support of staff in education in children and young people's leisure is associated with years of experience in the world of leisure. Introducción: Las actividades de tiempo libre son una parte importante de las vidas de gran parte de infantes y jóvenes catalanes. La presente investigación trata el tema de la formación en primeros auxilios para monitores, un curso formulado des del mundo del tiempo libre para formar a los jóvenes de más de 18 años a adquirir los conocimientos sobre los pasos que se deben seguir. Objetivos: Los objetivos de este estudio son: a) Avaluar los conocimientos actuales en primeros auxilios de los monitores de educación en tiempo libre de infantes y jóvenes de dos “esplais” del Campo de Tarragona. B) Crear un plan de formación de conocimientos en primeros auxilios para los monitores de educación en tiempo libre de infantes y jóvenes del Campo de Tarragona. Metodología: Este estudio de intervención cuasiexperimental se ha realizado mediante una valoración previa a monitores y directores de educación en tiempo libre; de la cual se ha obtenido una avaluación y se ha planificado un curso de formación específico sobre primeros auxilios y soporte vital básico; y una valoración posterior para poder ver la evolución y el impacto de la formación adquirida. Las encuestas se han realizado a 21 monitores de entre 18 y 28 años del Esplai Fem-nos Amics de Reus y del Esplai del Casal Riudomenc. Resultados: Los temas de alto interés para los monitores sobre los primeros auxilios son la RCP, atragantamientos, traumatismos, inmovilizaciones, alergias y adrenalina. La nota global obtenida en la encuesta previa es de 7,2 puntos sobre 10. La nota global obtenida de la encuesta posterior al curso es de 9,3 sobre 10. Conclusiones: La actualización en la formación de primeros auxilios mejora los conceptos teóricos y prácticos tal como se ha podido valorar en los cuestionarios realizados previa y posteriormente a la formación. Por este motivo es aconsejable realizar un curso anual de primeros auxilios y soporte vital básico. Los conocimientos sobre primeros auxilios y soporte vital básico de los monitores de educación en tiempo libre infantil y juvenil está asociado a los años de experiencia en el mundo del tiempo libre.
    Subject: Infermeria
    Language: Català
    Subject areas: Infermeria
    Department: Infermeria
    Student: Gaya Prats, Lídia
    Academic year: 2018-2019
    Title in different languages: Coneixements de primers auxilis en monitors d'educació en el lleure infantil i juvenil Knowledge of leisure activities staff in first aid Conocimientos de primeros auxilios en monitores d'educación en el tiempo libre infantil y juvenil
    Work's public defense date: 2019-05-06
    Keywords: Esplai, lleure, monitors, primers auxilis, formació scouts, leisure, staff, fist aid, lessons Esplai, tiempo libre, primeros auxilios, formación
    Confidenciality: No
    TFG credits: 12
    Title in original language: Coneixements de primers auxilis en monitors d'educació en el lleure infantil i juvenil
    Project director: Font Jiménez, Isabel
    Education area(s): Infermeria
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Keywords:

    Infermeria
    Infermeria
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar