URV Institutional Repository
Español Català English
Title
Denominació d'Origen Tarragona. Anàlisi de la imatge enoturística. - TFG:2437
Title in original languageDenominació d'Origen Tarragona. Anàlisi de la imatge enoturística.
Title in different languagesDenominación de Origen Tarragona. Análisis de la imagen enoturística.
Title in different languagesDenomination of Origin Tarragona. Wine tourism image analysis.
Title in different languagesDenominació d'Origen Tarragona. Anàlisi de la imatge enoturística.
AbstractEl presente trabajo, titulado Denominación de Origen Tarragona. Análisis de la imagen enoturística consta de un previo estado de la cuestión sobre los conceptos enoturismo y imagen y sus componentes. Se coge como referencia la conceptualización de estos dos elementos para la posterior realización del análisis de la imagen enoturística de la Denominación de Origen Tarragona, una denominación caracterizada por la romanidad, la mediterraneidad y la gran variedad de territorio donde se encuentra. El objeto de análisis principal son las bodegas que ofrecen enoturismo en la DO y la consonancia que hay entre la Denominación de origen y las bodegas en relación con la transmisión del mensaje. Con todo el análisis y los resultados obtenidos se hace una diagnosis DAFO y un conjunto de propuestas de actuación, enfocadas a una futura mejora de cara al posicionamiento de la DO dentro del sector turístico.
AbstractThe present work, entitled Denomination of origin Tarragona. Wine tourism image analysis. Consists of a previous state of the matter on wine tourism and image concepts and their components. The conceptualization of these two elements is taken as reference for the subsequent realization of the analysis of the wine tourism image in a denomination of origin characterized by the romanity, the Mediterranean atmosphere and the great variety of territory where it is located. The main object of analysis are the wineries that offer wine tourism in the DO and the consonance between The DO and the cellars in relation to the transmission of the message. With all the analysis and the results obtained, a SWOT diagnosis and a set of action proposals are made, focused on a future improvement in the positioning of DO Tarragona within the tourism sector.
AbstractEl present treball, que té per nom Denominació d’Origen Tarragona. Anàlisi de la imatge enoturística consta d’un previ estat de la qüestió sobre els conceptes enoturisme i imatge i els seus components. Es pren com a referència la conceptualització d’ambdós elements per la posterior realització de l’anàlisi de la imatge enoturística de la Denominació d’Origen Tarragona, una denominació caracteritzada per la romanitat, la mediterraneïtat i la gran varietat de territori on es troba. L’objecte d’anàlisi principal són els cellers que ofereixen enoturisme a la DO i la consonància que hi ha entre DO i cellers, en relació a la transmissió del missatge. Amb tota l’anàlisi i els resultats obtinguts es fa una diagnosi DAFO i un recull de propostes d’actuació, enfocades a una futura millora de cara al posicionament de la DO dins del sector turístic.
KeywordsEnoturismo, imagen, Denominació de Origen Tarragona
KeywordsWine tourism, image, Denominació d'origen Tarragona
KeywordsEnoturisme, imatge, Denominació d'Origen Tarragona
SubjectTurisme
LanguageCatalà
EntityUniversitat Rovira i Virgili (URV)
Education area(s)Turisme
Project directorSalvat Salvat, Jaume
DepartmentGeografia
Work's public defense date2019-06-03
Creation date in repository2019-12-17
Academic year2018-2019
TFG credits6
ConfidencialityNo
Subject areasTurismo y ocio
Subject areasTourism and leisure
Subject areasTurisme i oci
StudentNavarrete Marín, Paula
Search your registry in
Available files
Memòria

Information

© 2016 Universitat Rovira i Virgili