Treballs Fi de Grau> Estudis Anglesos i Alemanys

How learning a foreign language can change the way we see the world

  • Identification data

    Identifier: TFG:7426
    Authors:
    Carbonera Garcia, Marc
  • Others:

    Creation date in repository: 2024-07-16
    Abstract: This paper explores how learning a foreign language can change one's worldview. It involved 73 undergraduate students who completed a questionnaire. The study found that learning languages is associated with increased open-mindedness, cultural understanding, and a desire to travel, demonstrating that language and culture can influence our perspectives and interactions. Aquest article explora com l'aprenentatge d'una llengua estrangera pot canviar la visió del món. Hi van participar 73 estudiants de grau que van completar un qüestionari. L'estudi va trobar que l'aprenentatge de llengües s'associa amb una major obertura de la ment, la comprensió cultural i el desig de viatjar, demostrant que la llengua i la cultura poden influir en les nostres perspectives i interaccions.
    Subject: Filologia
    Language: en
    Subject areas: Filología Philology Filologia
    Department: Estudis Anglesos i Alemanys
    Student: Carbonera Garcia, Marc
    Academic year: 2022-2023
    Title in different languages: Cómo aprender una lengua extranjera puede cambiar nuestra forma de ver el mundo How learning a foreign language can change the way we see the world Com aprendre una llengua estrangera pot canviar la nostra manera de veure el món
    Work's public defense date: 2023-09-07
    Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Keywords: Lengua, Cultura, Percepción Language, Culture, Perception Llengua, Cultura, Percepció
    Confidenciality: No
    TFG credits: 9
    Title in original language: How learning a foreign language can change the way we see the world
    Project director: Manegre, Marni Lynne
    Education area(s): Anglès
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Keywords:

    Filología
    Philology
    Filologia
    Filologia
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar