Treballs Fi de GrauQuímica Física i Inorgànica

Síntesi de nanopartícules de fosfurs metàl·lics: un electrocatalitzador eficaç per a l'HER en electròlisi PEM

  • Identification data

    Identifier:  TFG:8204
    Authors:  León Duval, Sofia
  • Others:

    Creation date in repository: 2025-03-21
    Abstract: El desenvolupament de catalitzadors eficients, estables i de baix cost per a la reacció d’evolució de l’hidrogen (HER) és crucial per avançar en la producció de l’hidrogen verd. Tot i que els catalitzadors de fosfurs de metalls de transició (TMPs) són excel·lents candidats, presenten baixa eficiència i estabilitat en la transferència d’electrons. Aquest estudi es centra en el desenvolupament de catalitzadors basat en metalls no-nobles per a la reacció HER, mitjançant un nou mètode simple i innovador per preparar nanopartícules de TMPs recobertes amb una fina capa de carboni dopada amb nitrogen, per millorar el rendiment en la HER. El rendiment dels diferents catalitzadors es va avaluar en un electrolitzador d’aigua amb membrana d’intercanvi de protons (PEM). Es va observar una millora molt significativa en la reacció HER utilitzant els catalitzadors recoberts per una capa de carboni dopat amb nitrogen en comparació amb els catalitzadors sense carboni. Es va preparar diferents catalitzadors, sent el catalitzador CuCoNiP@NdC450 el que mostra la millor eficiència en la HER, assolint un corrent constant de 0.68 A/cm2 a 2.0 V durant un mínim de 16 hores.
    Subject: Catalitzadors
    Language: ca
    Work's codirector: Miró Serra, Roger
    Subject areas: Química; Chemistry; Química
    Department: Química Física i Inorgànica
    Student: León Duval, Sofia
    Academic year: 2023-2024
    Title in different languages: Síntesis de nanopartículas de fosfuros metálicos: un electrocatalizador eficaz para la HER en electrólisis PEM; Synthesis of Metal Phosphide Nanoparticles: An Efficient Electrocatalyst for HER in PEM Electrolysis; Síntesi de nanopartícules de fosfurs metàl·lics: un electrocatalitzador eficaç per a l'HER en electròlisi PEM
    Work's public defense date: 2024-06-26
    Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Keywords: Electrólisis PEM, Fosfuros de metales de transición, MEA, Curva de polarización, Cronoamperometría.; PEM Electrolysis, Transition Metal Phosphides, MEA, Polarization Curve, Chronoamperometry.; Electròlisi PEM, Fosfurs de metalls de transició, MEA, Corba de polarització, Cronoamperometria.
    Confidenciality: Si
    Title in original language: Síntesi de nanopartícules de fosfurs metàl·lics: un electrocatalitzador eficaç per a l'HER en electròlisi PEM
    Project director: Calull Blanch, Marta
    Education area(s): Química
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Keywords:

    Química
    Chemistry
    Química
    Catalitzadors
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar