Fecha de alta en el repositorio: 2021-07-20
Resumen: Aquest estudi està enfocat a observar i comparar si l’alumnat tenia desenvolupades les habilitats necessàries per a poder treballar amb facilitat la consciència fonològica, molts estudis (Adams, 1990; Garriga, 2002) demostren que aquestes habilitats són imprescindibles per a poder tenir un bon desenvolupament de la lectoescriptura. En total van participar 49 infants de primer i segon d’Educació Primària d’entre sis fins als vuit anys. Per a realitzar l’observació i la recollida de dades es van proporcionar sis activitats on es treballava la consciència lèxica, la consciència sil·làbica, la consciència intrasil·làbica i la consciència fonèmica, dutes a terme en una sola sessió. Aquestes activitats van ser adaptades a l’alumnat i el moment evolutiu en el qual es trobaven, però també es va tenir en compte el moment del curs en que se’ls avaluava. Els resultats de l’estudi evidencien que l’alumnat on l’escola té un context sociocultural mitjà-alt, aquests van obtenir millors resultats pel que fa a la consciència fonològica, tenint bons resultats en totes les activitats realitzades, mentre que l’alumnat de l’escola amb el context sociocultural més baix, mostraven moltes més dificultats a l’hora de desenvolupar les habilitats de la consciència fonològica en totes les activitats dutes a terme, sobretot perquè un alt percentatge de l’alumnat té interferències d’altres llengües. Però també evidencien que l’alumnat no arriba preparat per afrontar l’ús de les habilitats de la consciència fonològica, tenint greus mancances amb tasques que són considerades imprescindibles en la lectoescriptura.
Materia: Ciències de l'Educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Departamento: Ciències de l'Educació
Estudiante: Girons Español, Andreu
Curso académico: 2020-2021
Título en diferentes idiomas: Estimulación de la Conciencia Fonológica para mejorar la lectoescriptura al alumnade de ciclo inicial Stimulation of Phonological Awareness to improve literacy in undergraduate students Estimulació de la Consciència Fonològica per millorar la lectoescriptura als alumnes de cicle inicial
Fecha de la defensa del treball: 2021-06-16
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: Conciencia fonológica, conciencia fonémica, lectoescriptura, interferencias Phonological awareness, phonemic awereness, literacy, interferences Consciència fonològica, consciència fonèmica, lectoescriptura, interferències
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: Estimulació de la Consciència Fonològica per millorar la lectoescriptura als alumnes de cicle inicial
Director del proyecto: Cañadilla López de Coca, José Luís
Enseñanza(s): Educació Primària
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)