Treballs Fi de Grau> Pedagogia

Propostes de millora en l’atenció als alumnes amb TEA a l’aula ordinària de Primària

  • Datos identificativos

    Identificador: TFG:6815
    Autores:
    Pallàs Guardiola, Guillem
  • Otros:

    Fecha de alta en el repositorio: 2024-02-12
    Resumen: This TFG studies the difficulties of students with high-functioning ASD within the Catalan education system, specifically in the ordinary Primary classroom, and proposes improvements. These students often find difficulties in participation, inclusion, following the class, socialization... And you have to ask yourself if the Catalan school gives the right answer to these difficulties The theoretical framework of the TFG is divided into two parts: In the first, it is defined Autism Spectrum Disorder and the distinguishing features and instruments are listed evaluators It also explains the evolution of the concept of autism since its beginnings researchers until today. In the second part of the theoretical framework, measures and resources provided by the Catalan education system to educate students with ASD. The methodological framework starts from the following research question: The primary school teachers, who they work in the ordinary classroom, in Catalonia, they have sufficient support to accompany i facilitate the inclusion (in the cognitive and social sphere) of students with ASD? To answer it, the results of surveys answered by almost 200 teachers, as well as by young people, are analyzed affected by the disorder and three interviews with experts in ASD. They are also related and they comment on didactic documents and proposals on the subject, and it can be seen that there are few of them documents generated in Catalonia. From the analysis of everything, a series of conclusions in the form of improvement proposals. The last proposal is deepened: creation of a guide in the form of a web portal, which could be called The TEA in the inclusive school, available of the entire educational community, to provide the best tools, measures and supports for adequate attention for students with ASD in the regular Primary classroom. Aquest TFG estudia les dificultats de l’alumnat amb TEA d’alt funcionament dins el sistema educatiu català, concretament dins l’aula ordinària de Primària, i proposa millores. Aquest alumnat sovint troba dificultats de participació, inclusió, seguiment de la classe, socialització… I cal preguntar-se si l’escola catalana dona la resposta adequada a aquestes dificultats. El marc teòric del TFG es divideix en dues parts: En la primera, es defineix el Trastorn de l’Espectre Autista i s’enumeren els trets diferenciadors i els instruments avaluadors. També s’explica l’evolució del concepte autisme des dels seus primers investigadors fins a l’actualitat. En la segona part del marc teòric, es concreten les mesures i recursos que posa el sistema educatiu de Catalunya per escolaritzar l’alumnat amb TEA. El marc metodològic parteix de la següent pregunta d’investigació: Els mestres de primària, que treballen a l’aula ordinària, a Catalunya, disposen del suport suficient per acompanyar i facilitar la inclusió (en l'àmbit cognitiu i social) de l’alumnat amb TEA? Per respondre-la, s’analitzen els resultats d’enquestes contestades per quasi 200 ensenyants, així com per joves afectats pel trastorn i tres entrevistes fetes a expertes en el TEA. També es relacionen i comenten documents i propostes didàctiques sobre el tema, i es constata que són pocs els documents generats a Catalunya. De l’anàlisi de tot plegat, s’extreuen una sèrie de conclusions en forma de propostes de millora. S’aprofundeix en l’última proposta: la creació d’una guia en forma de portal web, que es podria dir El TEA a l’escola inclusiva, a disposició de tota la comunitat educativa, per a donar les millors eines, mesures i suports per a l’adequada atenció de l’alumnat amb TEA a l’aula ordinària de Primària.
    Materia: Educació
    Idioma: cat
    Áreas temáticas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
    Departamento: Pedagogia
    Estudiante: Pallàs Guardiola, Guillem
    Curso académico: 2022-2023
    Título en diferentes idiomas: Propuestas de mejora en la atención a los alumnos con TEA en el aula ordinaria de Primaria Proposals to improve attention to students with ASD in the regular Primary classroom
    Fecha de la defensa del treball: 2023-06-12
    Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Palabras clave: autismo, inclusion, educacion autisme, ASD, inclusion autisme, inclusió, educació
    Confidencialidad: No
    Título en la lengua original: Propostes de millora en l’atenció als alumnes amb TEA a l’aula ordinària de Primària
    Director del proyecto: Casellas Sanahuja, Monica
    Enseñanza(s): Educació Primària
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Palabras clave:

    Ciències de l'educació
    Education sciences
    Ciencias de la educación
    Educació
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar