Keywords: investigació basada en el disseny, memòria de laboratori, S-Math Studio research based on design, laboratory report, S-Math Studio investigación basada en el diseño, memoria de laboratorio, S-Math Studio
Title in different languages: Design and development of a tool to automatize the digital laboratory report of a practical session Diseño y desarrollo de una herramienta para automatizar las memorias digitales de las prácticas de laboratorio
Subject areas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Confidenciality: No
Academic year: 2022-2023
Student: Gavaldà Bernal, Jorge
APS: No
Department: Pedagogia
Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Work's public defense date: 2023-09-20
Project director: Esteve González, Vanessa
Abstract: Aquest TFM segueix una metodologia d’investigació basada en el disseny per intentar optimitzar el temps de les sessions pràctiques del laboratori on s’aplica el mètode científic. Així doncs, l’objectiu és dissenyar, desenvolupar, implementar i avaluar una tecnologia digital capaç de generar, automàticament, una memòria de les pràctiques del laboratori de ciències. La investigació passa per diferents fases i cicles iteratius abans d’arribar a la implementació del prototip de memòria automatitzada i programada amb l’S-Math Studio. Aquest prototip funcional s’implementa en una aula STEM, on l’alumnat de 2n d’ESO fa una pràctica amb plaques Arduino i la conductivitat elèctrica de l’aigua. This TFM follows a research methodology based on the design to try to optimize the time of the practical sessions of the laboratory where the scientific method is applied. Therefore, the objective is to design, develop, implement and evaluate a digital technology capable of generating, automatically, a memory of the practices of the science laboratory. The research goes through different phases and iterative cycles before arriving at the implementation of the automated and programmed memory prototype with the S-Math Studio. This functional prototype is implemented in a STEM classroom, where 2nd year ESO students practice with Arduino boards and the electrical conductivity of water. Este documento es una revisión sistemática enfocada en las áreas de conocimiento y contenidos de aprendizaje desarrollados a través de la robótica educativa, así como las herramientas robóticas utilizadas, los desafíos y el impacto en la etapa de educación infantil. Para llevar a cabo esta revisión, se ha realizado un análisis bibliométrico para determinar las palabras a utilizar en los operadores booleanos y la revisión de la literatura se ha llevado a cabo mediante el protocolo PRISMA-P para revisiones sistemáticas.En conclusión, la robótica educativa tiene una influencia que beneficia los procesos de enseñanza-aprendizaje permitiendo impartir mediante ella contenidos de programación e ingeniería y de manera simultánea contenidos del currículo
Subject: Educació
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Language: cat
Education area(s): Tecnologia Educativa - e-Learning i Gestió del Coneixement
Title in original language: Disseny i desenvolupament d’una eina per automatitzar les memòries digitals de les pràctiques de laboratori
Creation date in repository: 2024-03-05