Treballs Fi de Màster> Geografia

DESTINATION MARKETING STRATEGIES AND THE ROLE OF PARTNERSHIPS IN PROMOTING OF THE DESTINATIONS: A CASE STUDY OF SHARJAH

  • Identification data

    Identifier: TFM:1837
    Authors:
    Bobkova, Olesya
  • Others:

    Keywords: Màrqueting de destinació, Destinació de desenvolupament, Emirats Àrabs Destination marketing, Destination Development, the United Arab Emirates,Sharjah, Air Arabia Marketing de destinos, Desarrollo de destinos, Emiratos Árabes Unidos, Sharjah, Air Arabia
    Title in different languages: ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING DE DESTINACIÓ I EL PAP DE LES COL·LABORACIONS EN LA PROMOCIÓ DE LES DESTINACIONS: UN ESTUDI DE CAS DE SHARJAH DESTINATION MARKETING STRATEGIES AND THE ROLE OF PARTNERSHIPS IN PROMOTING OF THE DESTINATIONS: A CASE STUDY OF SHARJAH ESTRATEGIAS DE MARKETING DE DESTINOS Y EL PAPEL DE LAS ALIANZAS EN LA PROMOCIÓN DE LOS DESTINOS: UN ESTUDIO DE CASO DE SHARJAH
    Subject areas: Turisme i oci Tourism and leisure Turismo y ocio
    Confidenciality: No
    Academic year: 2023-2024
    Student: Bobkova, Olesya
    APS:
    Department: Geografia
    Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Work's public defense date: 2024-09-17
    TFM credits: 12
    Project director: Pietro Cavalli, Giovanni
    Abstract: L'estudi examina les estratègies de màrqueting de destinació a Xarjah, centrant-se en la importància de les associacions en la promoció de la regió. Destaca els esforços col·laboratius entre els consells turístics i els sectors privats (Air Arabia) per millorar la visibilitat i l'atractiu de Xarjah. En aprofitar les campanyes de màrqueting conjuntes, els recursos compartits i les aliances estratègiques, els grups d'interès tenen com a objectiu atraure turistes diversos i impulsar el creixement econòmic. La investigació subratlla la importància de la comunicació efectiva i el posicionament de la marca per mostrar el patrimoni cultural i les atraccions modernes de Xarjah, contribuint en última instància al desenvolupament turístic sostenible i millorant l'experiència global del visitant. The study examines destination marketing strategies in Sharjah, focusing on the significance of partnerships in promoting the region. It highlights collaborative efforts between tourism boards, and private sectors (Air Arabia) to enhance Sharjah's visibility and appeal. By leveraging joint marketing campaigns, shared resources, and strategic alliances, stakeholders aim to attract diverse tourists and boost economic growth. The research underscores the importance of effective communication and brand positioning in showcasing Sharjah's cultural heritage and modern attractions, ultimately contributing to sustainable tourism development and enhancing the overall visitor experience.
    Subject: Turisme
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Language: en
    Education area(s): Gestió de Destinacions Turístiques
    Title in original language: DESTINATION MARKETING STRATEGIES AND THE ROLE OF PARTNERSHIPS IN PROMOTING OF THE DESTINATIONS: A CASE STUDY OF SHARJAH
    Creation date in repository: 2024-10-11
  • Keywords:

    Turisme i oci
    Tourism and leisure
    Turismo y ocio
    Turisme
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar