Treballs Fi de Màster> Geografia

Between Profit and Passion: How Football Tourism Revolutionised Ticketing, Stadium Accessibility, and Fan Experience

  • Datos identificativos

    Identificador:  TFM:2008
    Autores:  Tortell, Shaun
  • Otros:

    Palabras clave: Turisme de futbol, Accessibilitat dels aficionats, Seguidors locals i globals; Football Tourism, Fan Accessibility, Local vs Global Supporters; Turismo de fútbol, Accesibilidad de los aficionados, Seguidores locales y globales
    Título en diferentes idiomas: Entre el benefici i la passió: com el Turisme de futbol va revolucionar la venda d'entrades, l'accessibilitat als estadis i l'experiència dels aficionats; Between Profit and Passion: How Football Tourism Revolutionised Ticketing, Stadium Accessibility, and Fan Experience; Entre el beneficio y la pasión: como el Turismo de futbol revolucionó la venta de entradas, la accesibilidad a los estadios y la experiencia del aficionado
    Áreas temàticas: Turisme i oci; Tourism and leisure; Turismo y ocio
    Confidencialidad: No
    Curso académico: 2024-2025
    Estudiante: Tortell, Shaun
    Departamento: Geografia
    Derechos de Accesso: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Fecha de la defensa del trabajo: 2025-06-19
    Creditos del TFM: 12
    Director del proyecto: GIMÉNEZ GÓMEZ, JOSÉ MANUEL
    Resumen: Aquest estudi examina la creixent tensió entre l'accessibilitat dels aficionats locals i el turisme de futbol comercial en el futbol de club europeu. A mesura que els clubs d'elit es converteixen en atraccions turístiques globals, han sorgit preocupacions sobre com un augment dels fans internacionals afecta les experiències tradicionals dels seguidors, el preu de les entrades i Atmosfera de l'estadi. Utilitzant un enfocament de mètodes mixtos, la investigació integra coneixements qualitatius de tres observacions en directe amb dades quantitatives de 64 enquestats.; This study examines the growing tension between local fan accessibility and commercial football tourism in European club football. As elite clubs become global tourist attractions, concerns have emerged regarding how an increase in international fans affect traditional supporter experiences, ticket pricing, and stadium atmosphere. Using a mixed-methods approach, the research integrates qualitative insights from three live match observations with quantitative data from 64 survey respondents
    Materia: Turisme
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: en
    Enseñanza(s): Gestió de Destinacions Turístiques
    Título en la lengua original: Between Profit and Passion: How Football Tourism Revolutionised Ticketing, Stadium Accessibility, and Fan Experience
    Fecha de alta en el repositorio: 2025-07-02
  • Palabras clave:

    Turisme i oci
    Tourism and leisure
    Turismo y ocio
    Turisme
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar