Articles producció científica> Estudis de Comunicació

Spectacularization strategies in the TV political talk shows. The case of the Barcelona local election campaign (2015)

  • Dades identificatives

    Identificador: PC:3359
    Autors:
    Montagut, M.Carrillo, N.
    Resum:
    DOI: 10.3145/epi.2017.jul.06 URL: https://recyt.fecyt.es/index.php/EPI/article/view/epi.2017.jul.06 Filiació URV: SI Afegir al títol: [Estrategias de espectacularización en las tertulias políticas televisivas. Caso de la cobertura de las elecciones municipales de Barcelona de 2015]
  • Altres:

    Autor segons l'article: Montagut, M.; Carrillo, N.
    Departament: Estudis de Comunicació
    Autor/s de la URV: MONTAGUT CALVO, MARTA; Carrillo, N.
    Paraules clau: Spectacularization Elections 8TV
    Resum: Political talk shows -called "tertulias" (media gatherings) in Spain-Are a dialogical opinion genre without a clear codification. Their wide-ranging presence and large audiences in the Spanish media system are the reason for the central role of this type of programming in radio and television. These political media gatherings allow for a flexible political discourse process. However, the selection of "opinion-makers" shows a "false" internal plurality that facilitates the spectacularization of political content through the political personification and dramatization of personal anecdotes which heighten the emotional register. In this article two daily regional TV political talk shows -one public (Televisió de Catalunya, TV3) and one private (8TV)-And one public local broadcaster (Barcelona Televisió, BTV) are analyzed to detect elements of spectacularization from the campaigns of Barcelona's local elections (2015).
    Grup de recerca: ASTERISC. Grup de Recerca en Comunicació
    Àrees temàtiques: C. información y comunicación C. informació i comunicació
    Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    ISSN: 1386-6710
    Identificador de l'autor: 0000-0002-0270-9983;
    Data d'alta del registre: 2018-02-12
    Pàgina final: 629
    Volum de revista: 26
    Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enllaç font original: https://recyt.fecyt.es/index.php/EPI/article/view/epi.2017.jul.06
    URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI de l'article: 10.3145/epi.2017.jul.06
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili
    Any de publicació de la revista: 2017
    Pàgina inicial: 621
    Tipus de publicació: Article Artículo Article
  • Paraules clau:

    Política
    Televisió
    Spectacularization
    Elections
    8TV
    C. información y comunicación
    C. informació i comunicació
    1386-6710
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar