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Spectacularization strategies in the TV political talk shows. The case of the Barcelona local election campaign (2015)

  • Datos identificativos

    Identificador: PC:3359
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/PC3359
  • Autores:

    Montagut, M.
    Carrillo, N.
  • Otros:

    Autor según el artículo: Montagut, M.; Carrillo, N.
    Departamento: Estudis de Comunicació
    Autor/es de la URV: MONTAGUT CALVO, MARTA; Carrillo, N.
    Palabras clave: Spectacularization Elections 8TV
    Resumen: Political talk shows -called "tertulias" (media gatherings) in Spain-Are a dialogical opinion genre without a clear codification. Their wide-ranging presence and large audiences in the Spanish media system are the reason for the central role of this type of programming in radio and television. These political media gatherings allow for a flexible political discourse process. However, the selection of "opinion-makers" shows a "false" internal plurality that facilitates the spectacularization of political content through the political personification and dramatization of personal anecdotes which heighten the emotional register. In this article two daily regional TV political talk shows -one public (Televisió de Catalunya, TV3) and one private (8TV)-And one public local broadcaster (Barcelona Televisió, BTV) are analyzed to detect elements of spectacularization from the campaigns of Barcelona's local elections (2015).
    Grupo de investigación: ASTERISC. Grup de Recerca en Comunicació
    Áreas temáticas: C. información y comunicación C. informació i comunicació
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    ISSN: 1386-6710
    Identificador del autor: 0000-0002-0270-9983;
    Fecha de alta del registro: 2018-02-12
    Página final: 629
    Volumen de revista: 26
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enlace a la fuente original: https://recyt.fecyt.es/index.php/EPI/article/view/epi.2017.jul.06
    DOI del artículo: 10.3145/epi.2017.jul.06
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2017
    Página inicial: 621
    Tipo de publicación: Article Artículo Article
  • Palabras clave:

    Política
    Televisió
    Spectacularization
    Elections
    8TV
    C. información y comunicación
    C. informació i comunicació
    1386-6710
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