Articles producció científica> Pedagogia

Espais d'aprenentatge a l'educació infantil: un estudi de cas

  • Dades identificatives

    Identificador: imarina:9293027
    Autors:
    Minelli de Oliveira, Janaina
    Resum:
    El present estudi de cas pretén entendre la dinàmica dels dissenys pedagògics d’espais d’aprenentatge a l’educació infantil a una escola pública catalana. Les dades de l’estudi inclouen observació a l’aula, entrevistes, notes de camp, enregistraments d’àudio i vídeo i fotografies. Els espais d’aprenentatge es teoritzen com la contrapartida tridimensional, tangible i observable dels entorns d’aprenentatge. Aquest estudi argumenta que els espais d’aprenentatge a l’educació infantil són dissenys pedagògics en què l’elecció és un actiu potent. Els professors i els aprenents exerceixen la presa de decisions sobre aspectes essencials de l’aprenentatge, com ara què s’ha d’aprendre, com s’ha d’aprendre, amb qui es durà a terme l’aprenentatge i a quin ritme. Els professors ho aconsegueixen mitjançant el disseny pedagògic de l’espai d’aprenentatge, i els aprenents ho fan explorant i actualitzant el disseny pedagògic. Els espais d’aprenentatge s’han d’harmonitzar amb l’entorn d’aprenentatge, és a dir, la promoció d’una cultura participativa i creativa impregna tots els aspectes de l’escola.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Minelli de Oliveira, Janaina
    Departament: Pedagogia
    Autor/s de la URV: de Oliveira Ramos, Janaina Minelli
    Resum: El present estudi de cas pretén entendre la dinàmica dels dissenys pedagògics d’espais d’aprenentatge a l’educació infantil a una escola pública catalana. Les dades de l’estudi inclouen observació a l’aula, entrevistes, notes de camp, enregistraments d’àudio i vídeo i fotografies. Els espais d’aprenentatge es teoritzen com la contrapartida tridimensional, tangible i observable dels entorns d’aprenentatge. Aquest estudi argumenta que els espais d’aprenentatge a l’educació infantil són dissenys pedagògics en què l’elecció és un actiu potent. Els professors i els aprenents exerceixen la presa de decisions sobre aspectes essencials de l’aprenentatge, com ara què s’ha d’aprendre, com s’ha d’aprendre, amb qui es durà a terme l’aprenentatge i a quin ritme. Els professors ho aconsegueixen mitjançant el disseny pedagògic de l’espai d’aprenentatge, i els aprenents ho fan explorant i actualitzant el disseny pedagògic. Els espais d’aprenentatge s’han d’harmonitzar amb l’entorn d’aprenentatge, és a dir, la promoció d’una cultura participativa i creativa impregna tots els aspectes de l’escola.
    Àrees temàtiques: Educación Ciencias sociales
    Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Adreça de correu electrònic de l'autor: janaina.oliveira@urv.cat
    Identificador de l'autor: 0000-0001-5946-3622
    Data d'alta del registre: 2023-06-09
    Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enllaç font original: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/3456
    Referència a l'article segons font original: Comunicació Educativa. (35): 141-160
    Referència de l'ítem segons les normes APA: Minelli de Oliveira, Janaina (2023). Espais d'aprenentatge a l'educació infantil: un estudi de cas. Comunicació Educativa, (35), 141-160. DOI: 10.17345/comeduc2022141-160
    URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI de l'article: 10.17345/comeduc2022141-160
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili
    Any de publicació de la revista: 2023
    Tipus de publicació: Journal Publications
  • Paraules clau:

    Learning spaces; creativity; case study; choice; childhood education
    Educación
    Ciencias sociales
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar