Articles producció científica> Escola Tècnica Superior d'Arquitectura

El puzzle: una metodologia d’aprenentatge de la teoria per a grups grans

  • Dades identificatives

    Identificador: imarina:9326466
    Autors:
    Pau Solà Morales
    Resum:
    L"aprenentatge d"algunes matèries teòriques requereix, per part de l’estudiant, una bona dosi de lectura de texts i literatura especialitzada, i una contínua interacció entre alumnes i professor. Aquest és el cas de la "Teoria de l"arquitectura", on l"objectiu perseguit (resultat d’aprenentatge) és llegir i comprendre textes de teoria, i ser capaç d’escriure texts crítics. Tanmateix, aquesta dinàmica és molt difícil d’implementar a l’aula, si no impossible, en assignatures amb grans grups d’alumnes. La metodologia del puzzle ofereix una solució a la problemàtica d’ensenyar i aprendre aquesta matèria teòrica en grups grans (de més de 60 participants). Aquesta tècnica s’ha posat en pràctica al curs 2013-14 a l’assignatura “Teoria de l’Arquitectura” de l’ETS d’Arquitectura de la URV. S’ha d’avaluar amb cura, però el resultat és de una satisfacció força elevada dels participants, i una forta confiança en que l’aprenentatge ha estat de qualitat.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Pau Solà Morales
    Departament: Escola Tècnica Superior d'Arquitectura
    Autor/s de la URV: De Sola-Morales Serra, Pau
    Resum: L"aprenentatge d"algunes matèries teòriques requereix, per part de l’estudiant, una bona dosi de lectura de texts i literatura especialitzada, i una contínua interacció entre alumnes i professor. Aquest és el cas de la "Teoria de l"arquitectura", on l"objectiu perseguit (resultat d’aprenentatge) és llegir i comprendre textes de teoria, i ser capaç d’escriure texts crítics. Tanmateix, aquesta dinàmica és molt difícil d’implementar a l’aula, si no impossible, en assignatures amb grans grups d’alumnes. La metodologia del puzzle ofereix una solució a la problemàtica d’ensenyar i aprendre aquesta matèria teòrica en grups grans (de més de 60 participants). Aquesta tècnica s’ha posat en pràctica al curs 2013-14 a l’assignatura “Teoria de l’Arquitectura” de l’ETS d’Arquitectura de la URV. S’ha d’avaluar amb cura, però el resultat és de una satisfacció força elevada dels participants, i una forta confiança en que l’aprenentatge ha estat de qualitat.
    Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Adreça de correu electrònic de l'autor: pau.desolamorales@urv.cat
    Identificador de l'autor: 0000-0003-4394-8048
    Data d'alta del registre: 2023-08-13
    Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Referència a l'article segons font original: Jornadas Sobre Innovación Docente En Arquitectura (Jida). (1 2): 156-164
    Referència de l'ítem segons les normes APA: Pau Solà Morales (2014). El puzzle: una metodologia d’aprenentatge de la teoria per a grups grans. Jornadas Sobre Innovación Docente En Arquitectura (Jida), (1 2), 156-164
    URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili
    Any de publicació de la revista: 2014
    Tipus de publicació: Journal Publications