Autor según el artículo: David Serrano Giné; Sergi Saladié Gil; Razvan Adrian Misaras
Departamento: Geografia
Autor/es de la URV: SERRANO GINÉ, DAVID; SALADIE GIL, SERGI; Razvan Adrian Misaras
Palabras clave: Geographic knowledge Ebro delta Cognitive mapping
Resumen: This article demonstrates the importance of cognitive mapping to assess geographic knowledge and spatial thinking. The study was carried out with a sample population comprising 132 A2-level students from five secondary schools of the Ebro Delta who were asked to record place names and landmarks on a blank map. Cartographic analyses revealed a number of spatial cognition issues. The results show that students have good geographic knowledge but find it difficult to display such knowledge on a detailed map due to weak spatial skills.
Grupo de investigación: GRATET. Anàlisi Territorial i Estudis Turístics
Áreas temáticas: Geography Geografía Geografia
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
ISSN: 0212-1573
Identificador del autor: 0000-0003-1676-7110; n/a; n/a
Fecha de alta del registro: 2017-01-31
Página final: 127
Volumen de revista: 63
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enlace a la fuente original: https://dag.revista.uab.es/article/view/v63-n1-serrano-saladie-misaras
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
DOI del artículo: 10.5565/rev/dag.249
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2017
Página inicial: 103
Tipo de publicación: Article Artículo Article