Autor según el artículo: Castro, A; Descarrega, R; Parra, S; Ojeda, R; Roma, J; Vidal, F; Masana, L; Martínez-Carretero, JM
Departamento: Medicina i Cirurgia
Autor/es de la URV: Castro Salomó, Antoni / Descarrega Queralt, Ramon / Masana Marín, Luis / Parra Pérez, Sandra / Vidal Marsal, Francisco
Palabras clave: Simulated patient Mini-cex Evaluation Essential requirements Education Ecoe Competences Clinical skills
Resumen: The results of the OSCE tests (observed structured clinical evaluation) performed at the end of the studies of Medicine, conclude that introducing training activities with simulated patients instructors and the assessment of clinical practice with mini clinical exercise evaluation (mini-CEX) impact on the improvement of basic clinical skills (anamnesis, physical examination, and communication skills) of the graduated students
Áreas temáticas: Social sciences (miscellaneous) Serviço social Psychology (miscellaneous) Psicología Planejamento urbano e regional / demografia Linguística e literatura Letras / linguística Interdisciplinar Ensino Engenharias iv Engenharias iii Engenharias i Enfermagem Educação física Educação Economia Direito Comunicação e informação Ciências biológicas i Ciência da computação Biodiversidade Astronomia / física Arquitetura, urbanismo e design Arquitetura e urbanismo Administração, ciências contábeis e turismo
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: ramon.descarrega@urv.cat francesc.vidal@urv.cat luis.masana@urv.cat antoni.castro@urv.cat sandra.parra@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0002-6692-6186 0000-0002-0789-4954 0000-0001-5441-6333 0000-0001-9363-6574
Fecha de alta del registro: 2024-01-27
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Referencia al articulo segun fuente origial: Procedia - Social And Behavioral Sciences. 196 25-29
Referencia de l'ítem segons les normes APA: Castro, A; Descarrega, R; Parra, S; Ojeda, R; Roma, J; Vidal, F; Masana, L; Martínez-Carretero, JM (2015). Las Competencias Profesionales de Los Titulados en Medicina Mejoran Con la Introducción de un Programa de Simulación Con Pacientes Estandarizados y MINIC-CEX.
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
DOI del artículo: 10.1016/j.sbspro.2015.07.005
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2015
Tipo de publicación: Proceedings Paper