Autor/s de la URV: Mariné, Francesc Gilabert, Robert Gené, M. Ferran, Joan Boqueras, Rosa
Paraules clau: Experimentació. Tallers Proporcionalitat Didàctica de les Matemàtiques
Resum: Un dels aspectes més problemàtics de l'ensenyament de les Matemàtiques és el de la introducció del concepte de la proporcionalitat. Diem problemàtic, ja que comporta un canvi en l'estructura mental dels nostres alumnes. Fins a l'estudi d'aquest concepte els alumnes han treballat dins del marc d'una estructura additiva, si exceptuem evidentment l'estudi de la multiplicació/divisió i les fraccions (Vergnaud, 1983), i és precisament en aquest moment quan han de fer el canvi cap a la consolidació de l'estructura multiplicativa. Una estructura en la qual hauran de desenvolupar el seu pensament a partir d'aquest moment; això obliga a una introducció clara i entenedora del raonament proporcional.
Any de publicació de la revista: 1991
Tipus de publicació: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article