Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1994

Els mestres i la formació dels mestres

  • Dades identificatives

    Identificador: RP:1380
    Autors:
    Resum:
    Les pràctiques són una preparació per a fer de mestre, que es fa a través d’una anàlisi profunda de la realitat escolar, l’observació directa, la planificació d’un contingut i la intervenció didàctica a l’aula. És evident, doncs, que els mestres tenen un paper molt important en la formació dels seus futurs companys, un paper insubstituïble. Però el fet de col·laborar en aquesta tasca formativa dels estudiants, a què obliga a l’escola que els acull? A una nova feina per a un mestre de l’equip, tutor o responsable dels practicants; a fer raonaments, explicacions, aclariments per part del mestre de l’aula, en un horari inexistent; a un altre control que ha de portar el cap d’estudis; a una responsabilitat més per al director. I tots sabem que les contraprestacions són en aquest cas inexistents: ni més personal, ni més materials, ni més prestigi reben les escoles que entenen bé la seva reponsabilitat en la formació dels mestres.
  • Altres:

    Autor/s de la URV: Roigé, M. Ollé, M.
    Paraules clau: Pràcticum. Plans d’Estudi Formació dels mestres
    Resum: Les pràctiques són una preparació per a fer de mestre, que es fa a través d’una anàlisi profunda de la realitat escolar, l’observació directa, la planificació d’un contingut i la intervenció didàctica a l’aula. És evident, doncs, que els mestres tenen un paper molt important en la formació dels seus futurs companys, un paper insubstituïble. Però el fet de col·laborar en aquesta tasca formativa dels estudiants, a què obliga a l’escola que els acull? A una nova feina per a un mestre de l’equip, tutor o responsable dels practicants; a fer raonaments, explicacions, aclariments per part del mestre de l’aula, en un horari inexistent; a un altre control que ha de portar el cap d’estudis; a una responsabilitat més per al director. I tots sabem que les contraprestacions són en aquest cas inexistents: ni més personal, ni més materials, ni més prestigi reben les escoles que entenen bé la seva reponsabilitat en la formació dels mestres.
    Any de publicació de la revista: 1994
    Tipus de publicació: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Paraules clau:

    Pràcticum.
    Plans d’Estudi
    Formació dels mestres
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar