Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2002

La sardana a l'aula. Una eina per fusionar disciplines; una dansa per unir cultures

  • Dades identificatives

    Identificador: RP:1507
    Autors:
    Nogué, PereSaguer, ElisabetForcada, MontserratSaguer, Neus
    Resum:
    Aquest article ens parla del llibre UN TRES I FORA! Itineraris per aprendre a escoltar, comptar i repartir sardanes, a partir del qual els autors ens recomanem que com a mestres hem de transmetre uns valors culturals i uns coneixements musicals amb il·lusió i amb el repte d’aprendre; ensenyar a escoltar tant les sardanes històriques com les més innovadores; valorar la interpretació musical de la cobla i la importància de sentir-la en directe a la plaça; finalment, conèixer el lligam de la cobla amb la societat catalana i respectar tant la tradició com les innovacions.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Nogué, Pere Saguer, Elisabet Forcada, Montserrat Saguer, Neus
    Paraules clau: sardana
    Resum: Aquest article ens parla del llibre UN TRES I FORA! Itineraris per aprendre a escoltar, comptar i repartir sardanes, a partir del qual els autors ens recomanem que com a mestres hem de transmetre uns valors culturals i uns coneixements musicals amb il·lusió i amb el repte d’aprendre; ensenyar a escoltar tant les sardanes històriques com les més innovadores; valorar la interpretació musical de la cobla i la importància de sentir-la en directe a la plaça; finalment, conèixer el lligam de la cobla amb la societat catalana i respectar tant la tradició com les innovacions.
    Any de publicació de la revista: 2002
    Tipus de publicació: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article