Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2000

Consideracions sobre el treball de resolució de problemes a l'escola

  • Identification data

    Identifier: RP:1483
    Authors:
    Girondo, Luisa
    Abstract:
    Els problemes no poden ser simples exercicis en els quals aplicar els coneixements adquirits prèviament; sinó que han de ser el lloc de producció de coneixement significatiu per part de qui aprèn. D’aquí es deriva que presentar als estudiants situacions-problema que els motivin i per a les quals es necessiten idees matemàtiques noves és una tècnica didàctica adequada. El professor presenta així les matemàtiques com una cosa útil per a entendre certs aspectes de la realitat, i l’alumne, al tractar de resoldre la situació, avança en la construcció del seu esquema mental i, si és convenientment guiat, recrea el coneixement matemàtic formal.
  • Others:

    Author, as appears in the article.: Girondo, Luisa
    Keywords: didàctica de les matemàtiques
    Abstract: Els problemes no poden ser simples exercicis en els quals aplicar els coneixements adquirits prèviament; sinó que han de ser el lloc de producció de coneixement significatiu per part de qui aprèn. D’aquí es deriva que presentar als estudiants situacions-problema que els motivin i per a les quals es necessiten idees matemàtiques noves és una tècnica didàctica adequada. El professor presenta així les matemàtiques com una cosa útil per a entendre certs aspectes de la realitat, i l’alumne, al tractar de resoldre la situació, avança en la construcció del seu esquema mental i, si és convenientment guiat, recrea el coneixement matemàtic formal.
    Journal publication year: 2000
    Publication Type: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Keywords:

    didàctica de les matemàtiques
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar