Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1991

Expressió plàstica i procés

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1277
    Autores:
    Resumen:
    Si pensem que és necessari quelcom més que un ambient favorable i una actitud oberta per part del mestre per a desenvolupar les capacitats creatives dels nens en tota la seva amplitud, ens caldrà bastir estratègies amb una fonamentació conceptual més sòlida. Això suposa, en la pràctica, la necessitat de treballar, a la classe de plàstica, en processos llargs i estructurats més que no pas en experiències puntuals i desprovistes de continguts explicitables. Si és cert que cal buscar una relació de continuïtat entre diverses experiències d'aprenentatge, caldrà també considerar quines experiències han de ser prèvies a quines altres; quines afavoriran l'assimilació d'altres, i quina gradació en la seva complexitat serà més efectiva. En definitiva, caldrà establir una seqüència en les activitats, que afavoreixi el seu aprenentatge.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Macaya, Albert
    Palabras clave: Didàctica de l’Expressió Plàstica. Seqüenciació d’activitats Capacitat creativa Llenguatge Plàstic
    Resumen: Si pensem que és necessari quelcom més que un ambient favorable i una actitud oberta per part del mestre per a desenvolupar les capacitats creatives dels nens en tota la seva amplitud, ens caldrà bastir estratègies amb una fonamentació conceptual més sòlida. Això suposa, en la pràctica, la necessitat de treballar, a la classe de plàstica, en processos llargs i estructurats més que no pas en experiències puntuals i desprovistes de continguts explicitables. Si és cert que cal buscar una relació de continuïtat entre diverses experiències d'aprenentatge, caldrà també considerar quines experiències han de ser prèvies a quines altres; quines afavoriran l'assimilació d'altres, i quina gradació en la seva complexitat serà més efectiva. En definitiva, caldrà establir una seqüència en les activitats, que afavoreixi el seu aprenentatge.
    Año de publicación de la revista: 1991
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Didàctica de l’Expressió Plàstica.
    Seqüenciació d’activitats
    Capacitat creativa
    Llenguatge Plàstic
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar