Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1994

Reflexions al voltant dels cursos de la Reforma

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1385
    Autores:
    Resumen:
    Durant el proppassat curs hem realitzat la tasca d’educadors d’una manera ben diferent. Hem fet de formadors dels cursos de Reforma Bàsica a la Primària, amb els mestres que l’han de portar endavant, tot procurant que coneguessin els principis d’aquesta Reforma. Tots junts parlàvem dels objectius, dels continguts, de l’aprenentatge significatiu, de la metodologia, de l’avaluació, del tractament de la diversitat i de moltes coses més que adquirien significat al voltant del nen. Reflexionàvem sobre la nostra tasca diària a l’escola, els materials que utilitzàvem, la necessitat de més temps per a poder organitzar i coordinar millor la nostra feina, de tenir més autonomia a les escoles, que la figura del mestre tingui una imatge més valorada socialment i que les administracions públiques donin prioritat a l’educació de tota la societat. Els cursos acabaren normalment amb l’esperança i la il·lusió que en els propers anys algunes coses canviaran dins l’escola i també a la nostra societat.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Bachs, Cori Moreno, Salvador
    Palabras clave: Formació del Professorat Reforma Educativa
    Resumen: Durant el proppassat curs hem realitzat la tasca d’educadors d’una manera ben diferent. Hem fet de formadors dels cursos de Reforma Bàsica a la Primària, amb els mestres que l’han de portar endavant, tot procurant que coneguessin els principis d’aquesta Reforma. Tots junts parlàvem dels objectius, dels continguts, de l’aprenentatge significatiu, de la metodologia, de l’avaluació, del tractament de la diversitat i de moltes coses més que adquirien significat al voltant del nen. Reflexionàvem sobre la nostra tasca diària a l’escola, els materials que utilitzàvem, la necessitat de més temps per a poder organitzar i coordinar millor la nostra feina, de tenir més autonomia a les escoles, que la figura del mestre tingui una imatge més valorada socialment i que les administracions públiques donin prioritat a l’educació de tota la societat. Els cursos acabaren normalment amb l’esperança i la il·lusió que en els propers anys algunes coses canviaran dins l’escola i també a la nostra societat.
    Año de publicación de la revista: 1994
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Formació del Professorat
    Reforma Educativa
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar