Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1997

Tractament de la informació i atenció a la diversitat a l’àrea de Matemàtiques

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1434
    Autores:
    Polo, PilarAlegria, Francesc
    Resumen:
    Adaptar l’ensenyament als diferents alumnes que el/la mestre/a té a la classe no és una tasca gens fàcil per diverses raons: diversitat dels alumnes, organització dels espais, flexibilitat dels horaris, utilització de recursos tant pedagògics com materials… Tot i això, es tracta d’una alternativa realment necessària per a realitzar un procés d’ensenyament-aprenentatge que tingui en compte les diferències individuals que presenten els alumnes quant a ritme i velocitat d’aprenentatge, autonomia de treball, domini de tècniques i estratègies… Va ser a partir d’aquesta necessitat que el nostre centre (C.E.I.P. “Antoni Vilanova” de Falset, a la comarca del Priorat) es va proposar de fer adaptacions curriculars a l’àrea de matemàtiques. Durant els cursos 93/94 i 94/95 vam treballar a cicle mitjà i el curs 95/96 es va ampliar al cicle superior.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Polo, Pilar Alegria, Francesc
    Palabras clave: Educació Primària. Adaptacions Curriculars Atenció a la Diversitat Didàctica de les Matemàtiques
    Resumen: Adaptar l’ensenyament als diferents alumnes que el/la mestre/a té a la classe no és una tasca gens fàcil per diverses raons: diversitat dels alumnes, organització dels espais, flexibilitat dels horaris, utilització de recursos tant pedagògics com materials… Tot i això, es tracta d’una alternativa realment necessària per a realitzar un procés d’ensenyament-aprenentatge que tingui en compte les diferències individuals que presenten els alumnes quant a ritme i velocitat d’aprenentatge, autonomia de treball, domini de tècniques i estratègies… Va ser a partir d’aquesta necessitat que el nostre centre (C.E.I.P. “Antoni Vilanova” de Falset, a la comarca del Priorat) es va proposar de fer adaptacions curriculars a l’àrea de matemàtiques. Durant els cursos 93/94 i 94/95 vam treballar a cicle mitjà i el curs 95/96 es va ampliar al cicle superior.
    Año de publicación de la revista: 1997
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Educació Primària.
    Adaptacions Curriculars
    Atenció a la Diversitat
    Didàctica de les Matemàtiques
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar