Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2007

La fotografia històrica com a mitjà per aprendre

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1575
    Autores:
    Salvat, AgustíOllé, M.Macaya, AlbertCasanovas, JosepGavaldà, Antoni
    Resumen:
    La fotografia pot i ha d’ajudar a incorporar-se a una pràctica reflexiva. I per què la fotografia? Doncs perquè és un material que a cada casa hi és present i pot entrar a l’escola de la mà dels alumnes; perquè pot servir per a fixar l’interès en allò que s’està treballant; perquè fa que l’alumne participi d’un projecte d’una forma més activa; perquè es pot reproduir, a la mida que vulguem, per un mòdic preu i posar-la a l’abast del conjunt dels alumnes de la classe; perquè el saber de l’entorn exterior, fixat en aquesta fotografia única, implica que l’alumne vegi i entengui que hi ha una relació amb el saber transmès del llibres des de la ciència; perquè la varietat de possibles situacions a partir de diverses fotografies enriquirà el ventall de reflexió a l’entorn del concepte treballat; i finalment perquè l’alumne trobarà sentit al saber escolar al comprendre que els sabers de les disciplines no són compartiments tancats, i que la relació entre elles és del tot essencial.
  • Otros:

    Autor según el artículo: Salvat, Agustí Ollé, M. Macaya, Albert Casanovas, Josep Gavaldà, Antoni
    Palabras clave: Fotografia
    Resumen: La fotografia pot i ha d’ajudar a incorporar-se a una pràctica reflexiva. I per què la fotografia? Doncs perquè és un material que a cada casa hi és present i pot entrar a l’escola de la mà dels alumnes; perquè pot servir per a fixar l’interès en allò que s’està treballant; perquè fa que l’alumne participi d’un projecte d’una forma més activa; perquè es pot reproduir, a la mida que vulguem, per un mòdic preu i posar-la a l’abast del conjunt dels alumnes de la classe; perquè el saber de l’entorn exterior, fixat en aquesta fotografia única, implica que l’alumne vegi i entengui que hi ha una relació amb el saber transmès del llibres des de la ciència; perquè la varietat de possibles situacions a partir de diverses fotografies enriquirà el ventall de reflexió a l’entorn del concepte treballat; i finalment perquè l’alumne trobarà sentit al saber escolar al comprendre que els sabers de les disciplines no són compartiments tancats, i que la relació entre elles és del tot essencial.
    Año de publicación de la revista: 2007
    Tipo de publicación: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article