Revistes Publicacions URV: Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació> 2021

Experiència d'aprenentatge usant el LMS (Learning Management System) com a plataforma tecnològica d'implementació de les estratègies didàctiques dissenyades per als cursos de segell en modalitat de presència virtual.

  • Dades identificatives

    Identificador: RP:4897
    Autors:
    Chavarría Vargas, Aleida
    Resum:
    Avui dia són moltes i variades les experiències educatives que es desenvolupen per cercar la millora constant en els processos d'ensenyament i aprenentatge a l'educació superior. L'experiència que es plasma aquí té com a objectiu avaluar la utilització del LMS (Learning Management System per les sigles en anglès) com a eina base per a la mediació pedagògica a través d'estratègies didàctiques dissenyades per als cursos segell, que s'implementen sota una modalitat de presència virtual. Amb aquesta finalitat es van recollir dades d'estudiants i docents, en grups focals, enquesta de percepció de l'estudiant, autoavaluació del professorat i anàlisi del portafoli d'evidències. Entre els resultats s'observa un coneixement insuficient d'ús del LMS Canvas per part d'alumnes i professors, l'aplicabilitat que els continguts i els materials tenen en la formació professional, la manca de dades per determinar si els criteris d'avaluació contribueixen a l'aprenentatge i la importància fer canvis en la mediació pedagògica dels cursos segells per aconseguir un millor abordatge de continguts que afavoreixi l'aprenentatge en entorns de presència virtual.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Chavarría Vargas, Aleida
    Paraules clau: aprendizaje significativo
    Resum: Avui dia són moltes i variades les experiències educatives que es desenvolupen per cercar la millora constant en els processos d'ensenyament i aprenentatge a l'educació superior. L'experiència que es plasma aquí té com a objectiu avaluar la utilització del LMS (Learning Management System per les sigles en anglès) com a eina base per a la mediació pedagògica a través d'estratègies didàctiques dissenyades per als cursos segell, que s'implementen sota una modalitat de presència virtual. Amb aquesta finalitat es van recollir dades d'estudiants i docents, en grups focals, enquesta de percepció de l'estudiant, autoavaluació del professorat i anàlisi del portafoli d'evidències. Entre els resultats s'observa un coneixement insuficient d'ús del LMS Canvas per part d'alumnes i professors, l'aplicabilitat que els continguts i els materials tenen en la formació professional, la manca de dades per determinar si els criteris d'avaluació contribueixen a l'aprenentatge i la importància fer canvis en la mediació pedagògica dels cursos segells per aconseguir un millor abordatge de continguts que afavoreixi l'aprenentatge en entorns de presència virtual.
    Any de publicació de la revista: 2021
    Tipus de publicació: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Paraules clau:

    aprendizaje significativo
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar