Revistes Publicacions URV: Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació> 2017

Instruments per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de secundària

  • Identification data

    Identifier: RP:3697
    Authors:
    González Martínez, JuanAit Abou, Ez Zahra
    Abstract:
    Als darrers anys, moltes investigacions s’han dedicat a la reflexió al voltant del concepte de competència digital i de l’essència del nou alumnat, que ha crescut envoltat de tecnologia. Com a resultat d’aquestes reflexions, han sorgit diversos instruments que miren d’avaluar la competència digital des de diferents perspectives. A aquest article partim de la necessitat d’avaluar aquesta competència a l’alumnat de secundària, per determinar les accions formatives necessàries per garantir-ne l’adquisició, al servei de l’aprenentatge. Analitzem els dos instruments disponibles específicament adreçats a l’alumnat d’aquesta edat, iDCA i INCOTIC-ESO, i determinem els paral·lelismes i les divergències. Finalment, proposem l’ús complementari per obtenir un diagnòstic més complet que lligui amb la definició més completa de competència digital.
  • Others:

    Author, as appears in the article.: González Martínez, Juan Ait Abou, Ez Zahra
    Keywords: educació secundària
    Abstract: Als darrers anys, moltes investigacions s’han dedicat a la reflexió al voltant del concepte de competència digital i de l’essència del nou alumnat, que ha crescut envoltat de tecnologia. Com a resultat d’aquestes reflexions, han sorgit diversos instruments que miren d’avaluar la competència digital des de diferents perspectives. A aquest article partim de la necessitat d’avaluar aquesta competència a l’alumnat de secundària, per determinar les accions formatives necessàries per garantir-ne l’adquisició, al servei de l’aprenentatge. Analitzem els dos instruments disponibles específicament adreçats a l’alumnat d’aquesta edat, iDCA i INCOTIC-ESO, i determinem els paral·lelismes i les divergències. Finalment, proposem l’ús complementari per obtenir un diagnòstic més complet que lligui amb la definició més completa de competència digital.
    Journal publication year: 2017
    Publication Type: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article