Revistes Publicacions URV: Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació> 2017

Instruments per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de secundària

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:3697
    Autores:
    González Martínez, JuanAit Abou, Ez Zahra
    Resumen:
    Als darrers anys, moltes investigacions s’han dedicat a la reflexió al voltant del concepte de competència digital i de l’essència del nou alumnat, que ha crescut envoltat de tecnologia. Com a resultat d’aquestes reflexions, han sorgit diversos instruments que miren d’avaluar la competència digital des de diferents perspectives. A aquest article partim de la necessitat d’avaluar aquesta competència a l’alumnat de secundària, per determinar les accions formatives necessàries per garantir-ne l’adquisició, al servei de l’aprenentatge. Analitzem els dos instruments disponibles específicament adreçats a l’alumnat d’aquesta edat, iDCA i INCOTIC-ESO, i determinem els paral·lelismes i les divergències. Finalment, proposem l’ús complementari per obtenir un diagnòstic més complet que lligui amb la definició més completa de competència digital.
  • Otros:

    Autor según el artículo: González Martínez, Juan Ait Abou, Ez Zahra
    Palabras clave: educació secundària
    Resumen: Als darrers anys, moltes investigacions s’han dedicat a la reflexió al voltant del concepte de competència digital i de l’essència del nou alumnat, que ha crescut envoltat de tecnologia. Com a resultat d’aquestes reflexions, han sorgit diversos instruments que miren d’avaluar la competència digital des de diferents perspectives. A aquest article partim de la necessitat d’avaluar aquesta competència a l’alumnat de secundària, per determinar les accions formatives necessàries per garantir-ne l’adquisició, al servei de l’aprenentatge. Analitzem els dos instruments disponibles específicament adreçats a l’alumnat d’aquesta edat, iDCA i INCOTIC-ESO, i determinem els paral·lelismes i les divergències. Finalment, proposem l’ús complementari per obtenir un diagnòstic més complet que lligui amb la definició més completa de competència digital.
    Año de publicación de la revista: 2017
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article