Revistes Publicacions URV: Revista de Geografia> 2004

Estructura productiva i potencials de localització de l'àrea d'influència de Barcelona al tomb del segle XXI

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:719
    Autores:
    Pallarès Barberà, Montserrat
    Resumen:
    Montserat Pallarès Barberà Departament de Geografia. Universitat Autònoma de Barcelona. montserrat.pallares@uab.es ESTRUCTURA PRODUCTIVA I POTENCIALS DE LOCALITZACIÓ DE L'ÀREA D'INFLUÈNCIA DE BARCELONA AL TOMB DEL SEGLE XXI RESUM Tres dels imperatius al darrere de la transformació industrial i del creixement de les regions són el declivi de les activitats fixes en el territori, la relocalització d’activitats a causa de la creixent importància de nous factors de localització d’un determinat sector, i la posició dominant del sector terciari dins de les activitats productives i dins de la societat. L’objectiu d’aquest article és estudiar aquells aspectes que sobresurten en la localització de les empreses en l’àrea d’influència Barcelona, a finals del segle XX i començaments del XXI. Els canvis en la localització constitueixen un dels objectes d’estudi més importants de la geografia econòmica. Per tant, les aportacions d’aquest article es fonamenten en el dinamisme dels processos productius, en la introducció d’innovacions en la producció, en els canvis de gustos de la demanda o en els xocs produïts per l’abaratiment dels costos de producció, tots ells factors determinants de la localització. Paraules clau: Geografia econòmica, localització, Barcelona, activitat econòmica.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Pallarès Barberà, Montserrat
    Resumen: Montserat Pallarès Barberà Departament de Geografia. Universitat Autònoma de Barcelona. montserrat.pallares@uab.es ESTRUCTURA PRODUCTIVA I POTENCIALS DE LOCALITZACIÓ DE L'ÀREA D'INFLUÈNCIA DE BARCELONA AL TOMB DEL SEGLE XXI RESUM Tres dels imperatius al darrere de la transformació industrial i del creixement de les regions són el declivi de les activitats fixes en el territori, la relocalització d’activitats a causa de la creixent importància de nous factors de localització d’un determinat sector, i la posició dominant del sector terciari dins de les activitats productives i dins de la societat. L’objectiu d’aquest article és estudiar aquells aspectes que sobresurten en la localització de les empreses en l’àrea d’influència Barcelona, a finals del segle XX i començaments del XXI. Els canvis en la localització constitueixen un dels objectes d’estudi més importants de la geografia econòmica. Per tant, les aportacions d’aquest article es fonamenten en el dinamisme dels processos productius, en la introducció d’innovacions en la producció, en els canvis de gustos de la demanda o en els xocs produïts per l’abaratiment dels costos de producció, tots ells factors determinants de la localització. Paraules clau: Geografia econòmica, localització, Barcelona, activitat econòmica.
    Año de publicación de la revista: 2004
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article