Data d'alta al repositori: 2019-03-05
Resum: Objectiu: Conèixer les intervencions sobre educació sexual per a prevenir les conductes de risc en els adolescents. Els objectius específics són analitzar els resultats de les activitats educatives relacionades amb la salut sexual adolescent i sintetitzar les diferents intervencions educatives que s'han desenvolupat amb la finalitat de prevenir les conductes sexuals de risc. Metodologia: Revisió bibliogràfica d'articles d'investigació rigorosament seleccionats mitjançant la realització prèvia d'una recerca estructurada per fases duta a terme a les bases de dades científiques en línia PubMed, Cinahl, Cuiden, Scopus i Google Scholar. Resultats: Es van seleccionar 10 referències bibliogràfiques que complien amb els requisits proposats inicialment. En totes elles es van dur a terme intervencions sanitàries relacionades amb la sexualitat en adolescents amb la finalitat de prevenir les conductes sexuals de risc. Conclusions: Les intervencions educatives sobre sexualitat per prevenir conductes de risc impartides en edats primerenques han millorat exponencialment en tots els casos els coneixements dels adolescents participants en els diferents programes. Per aquest motiu, es determina que els avantatges que aporten les intervencions educatives sobre sexualitat impartides als adolescents en el context escolar, constitueixen una esperança en la lluita per la prevenció i eradicació de les malalties de transmissió sexual i els embarassos no desitjats en els adolescents . Infermeria es constitueix com el personal sanitari més rellevant a l'hora de dur a terme de forma reeixida intervencions educatives i impartir prevenció relativa a la sexualitat, estant present en la majoria de les intervencions dutes a terme, ja sigui de forma individual o conjuntament amb altres professionals sanitaris. Objective: Knowing the main interventions on sexual education in order to prevent risk behaviours in adolescents. The specific objectives are to analyze the results of educational activities related to adolescent sexual health, as well as to synthesize the different educational interventions that have been developed in order to prevent sexual risk behaviours. Methodology: Bibliographic review of rigorously selected research articles, by means of previous structured search carried out throughout several online scientific databases, such as PubMed, Cinahl, Cuiden, Scopus and Google Scholar. Results: 10 bibliographical references which met the initially proposed criteria were selected. Health interventions related to sexuality in adolescents had been carried out in all of them, in order to prevent sexual risk behaviours. Conclusion: Educational interventions to prevent risk behaviours in sexual education which are taught at early ages, have exponentially improved the knowledge of the adolescents taking part in different programmes in all cases. For this reason, it is determined that the advantages of educational interventions on sexuality learnt in the school context, are hopeful in our struggle for the prevention and eradication of sexually-transmitted diseases and unwanted pregnancies in adolescents. Nursing is the most relevant healthcare staff when it comes to carrying out educational interventions successfully and providing prevention related to sexuality, as it is present in most of the interventions carried out, either individually or jointly with other health professionals. Objetivo: Conocer las intervenciones sobre educación sexual para prevenir las conductas de riesgo en los adolescentes. Los objetivos específicos son analizar los resultados de las actividades educativas relacionadas con la salud sexual adolescente y sintetizar las distintas intervenciones educativas que se han desarrollado con la finalidad de prevenir las conductas sexuales de riesgo. Metodología: Revisión bibliográfica de artículos de investigación rigurosamente seleccionados mediante la realización previa de una búsqueda estructurada por fases llevada a cabo en las bases de datos científicas online PubMed, Cinahl, Cuiden, Scopus y Google Scholar. Resultados: Se seleccionaron 10 referencias bibliográficas que cumplían con los requisitos propuestos inicialmente. En todas ellas se llevaron a cabo intervenciones sanitarias relacionadas con la sexualidad en adolescentes con la finalidad de prevenir las conductas sexuales de riesgo. Conclusiones: Las intervenciones educativas sobre sexualidad para prevenir conductas de riesgo impartidas en edades tempranas han mejorado exponencialmente en todos los casos los conocimientos de los adolescentes participantes en los distintos programas. Por este motivo, se determina que las ventajas que aportan las intervenciones educativas sobre sexualidad impartidas a los adolescentes en el contexto escolar, constituyen una esperanza en la lucha por la prevención y erradicación de las enfermedades de transmisión sexual y los embarazos no deseados en los adolescentes. Enfermería se constituye como el personal sanitario más relevante a la hora de llevar a cabo de forma exitosa intervenciones educativas e impartir prevención relativa a la sexualidad, estando presente en la mayoría de las intervenciones llevadas a cabo, ya sea de forma individual o conjuntamente con otros profesionales sanitarios.
Matèria: Infermeria
Idioma: Castellà
Àrees temàtiques: Ciències de la salut
Departament: Infermeria
Estudiant: Martinez Navarro, Francisco Javier
Curs acadèmic: 2018-2019
Títol en diferents idiomes: Intervencions sobre educació sexual per a prevenir la conducta de risc en els adolescents Interventions on sexual education to prevent risc behavior in adolescents Intervenciones sobre educación sexual para prevenir la conducta de riesgo en los adolescentes
Data de la defensa del treball: 2019-01-17
Paraules clau: Adolescent, Educació sexual, Infermeria Teenager, Sex education, Nursing Adolescente, Educación sexual, Enfermería
Confidencialitat: No
Crèdits del TFG: 12
Títol en la llengua original: Intervenciones sobre educación sexual para prevenir la conducta de riesgo en los adolescentes
Director del projecte: González García, Sra. Elena
Ensenyament(s): Infermeria
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)