Data d'alta al repositori: 2019-07-19
Resum: No consta Este estudio trata de analizar y dar respuesta a distintas hipótesis y cuestiones planteadas entorno al mundo del neuromarketing, a través de cinco entrevistas en profundidad a expertos en el ámbito. El trabajo consta de dos partes diferenciadas, la primera es la teórica, donde se introducen los conceptos necesarios para contextualizar esta disciplina. Como por ejemplo, su propia definición, la historia, la situación actual o la explicación de las técnicas de investigación de mercados que emplea. Por otro lado, la segunda es la parte práctica, donde se analizan y contrastan las diferentes respuestas que concedieron los expertos durante su entrevista, con el fin de abordar temas como por qué se considera una técnica complementaria a otras más tradicionales, si el neuromarketing sirve para manipular al consumidor o si deberían establecerse límites a la hora de aplicar este tipo de estímulos. Con este estudio se pretende dar respuesta a todas ellas y que el lector sea capaz de construir una opinión propia sobre el neuromarketing, fundamentada en los argumentos y la visión que los diferentes expertos han aportado a este trabajo. The aim of this research project is to analyze several hypotheses and provide with answers concerning the field of neuromarketing. To do so, thorough interviews are carried out to five relevant experts. The scope of the current work is two-fold. Firstly, a theoretical background and context are presented. Basic concepts are introduced for ease of familiarization with the topic and to ensure a sufficient understanding. Some of these aspects are: definition and boundaries of the field, history of neuromarketing, state-of-the-art and description of market-research methodologies employed in the industry. Secondly, in the practical stage of this study, the answers of the said interviews are analyzed. This is in order to approach topics such as conservative considerations when confronting complementary techniques, whether it is worth implementing neuromarketing to factor in consumer decisions, or whether it should be advisable to limit certain stimuli. In this paper, the expertise of the interviewees is used as a reliable source to describe the marketing models at hand and, eventually, provide readers with the adequate tools to come up with their own well-informed opinion on the subject. Aquest estudi tracta d'analitzar i donar resposta a diferents hipòtesis i qüestions plantejades al voltant del món del neuromarketing, a través de cinc entrevistes en profunditat a experts en l'àmbit. El treball consta de dues parts diferenciades, la primera és la teòrica, on s'introdueixen els conceptes necessaris per contextualitzar aquesta disciplina. Com per exemple, la pròpia definició, la seva història, la seva situació actual o l'explicació de les tècniques d’investigació de mercats que empra. D'altra banda, la segona és la part pràctica, on s'analitzen i contrasten les diferents respostes que van concedir els experts durant la seva entrevista, per tal d'abordar temes com per què es considera una tècnica complementària a altres més tradicionals, si el neuromarketing serveix per manipular al consumidor o si s'haurien d'establir límits a l'hora d'aplicar aquest tipus d'estímuls. Amb aquest estudi es pretén donar resposta a totes elles i que el lector sigui capaç de construir una opinió pròpia sobre el neuromarketing, fonamentada en els arguments i la visió que els diferents experts han aportat a aquest treball.
Matèria: Màrqueting
Idioma: Castellà
Àrees temàtiques: Economía y empresa Economic and business sciences Economia i empresa
Departament: Gestió d'Empreses
Estudiant: Moreno Curulla, Marta
Curs acadèmic: 2018-2019
Títol en diferents idiomes: No consta Sumersión en el neuromarketing: análisis de hipótesis Neuromarketing, marketing, market research Neuromarketing, marketing, investigació de mercats
Data de la defensa del treball: 2019-06-26
Paraules clau: Neuromarketing, marketing, investigación de mercados Neuromarketing, marketing, market research Neuromarketing, marketing, investigació de mercats
Confidencialitat: No
Crèdits del TFG: 6
Títol en la llengua original: Sumersión en el neuromarketing: análisis de hipótesis
Director del projecte: Barrullas Bonet, Judit
Ensenyament(s): Administració i Direcció d'Empreses
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)