Data d'alta al repositori: 2019-11-05
Resum: Este trabajo se sitúa en el marco del programa de Aprendizaje servicio (APS) de la URV juntamente con la Fundación La Tutela y Grado en Nutrición y Dietética de la URV. La Fundación La Tutela nos planteó en la primera presa de contacto la problemática percibida en relación con los hábitos alimentarios de las personas que viven en pisos tutelados, y que un gran número de estas tenían problemas de salud relacionados con hábitos saludables siente más frecuentes los derivados de la alimentación. El objetivo principal de este Trabajo de Fin de Grado (TFG) es indagar sobre los hábitos alimentarios de las personas con discapacidad intelectual (DI) y trabajar para el diseño e implementación de una guía que parta de las necesidades reales, percibidas y manifiestas de personas con DI que viven en pisos tutelados y que forman parte de la Fundación La Tutela. En cuanto a la metodología hemos realizado un estudio exploratorio cualitativo, a través de dos técnicas de recogida de datos: entrevista semiestructurada y Observación Participando como técnicas principales y después otras técnicas que nos ayudan a completar la información nutricional de los informantes. Finalmente, los resultados muestran que la problemática anunciada en un principio por la Fundación era cierta, las personas que han participado en la investigación llevan unos hábitos alimentarios que pueden acontecer en problemas de salud. This project is placed in the context of the URV’s Service-learning program (APS) together with La Tutela Foundation and the URV’s Degree in Nutrition and Dietetics. La Tutela Foundation posed the first problematic contact for us because of the eating habits of people who live in halfway houses, and, also because many of these people had health problems related to their lifestyle (most of them due to their diet). The main purpose of this dissertation is to inquire about the eating habits of people with intellectual disabilities (ID) and to work in order to design and implement a guide based on the real needs, perceived and manifested by people with ID that live in halfway houses and are members of La Tutela Foundation. The methodology used is a qualitative exploratory research through two data collection techniques: semi-structured interview and Participant observation as the main techniques and, also others that help to complete the informants’ nutrition information. Finally, the results show that people who live in halfway houses, have an intellectual (dis)ability and are members of the foundation mentioned above have eating habits that could turn into health problems. Aquest treball es situa en el marc del programa d’Aprenentatge servei (APS) de la URV conjuntament amb la Fundació La Tutela i Grau en Nutrició i Dietètica de la URV. La Fundació La Tutela ens va plantejar en la primera presa de contacte la problemàtica percebuda en relació als hàbits alimentaris de les persones que viuen en pisos tutelats, i que un gran nombre d’aquestes tenien problemes de salut relacionats amb hàbits saludables sent més freqüents els derivats de l’alimentació. L’objectiu principal d’aquest Treball de Fi de Grau (TFG) és indagar sobre els hàbits alimentaris de les persones amb discapacitat intel·lectual (DI) i treballar per al disseny i implementació d’una guia que parteixi de les necessitats reals, percebudes i manifestes de persones amb DI que viuen en pisos tutelats i que formen part de la Fundació La Tutela. Pel que fa a la metodologia hem realitzat un estudi exploratori qualitatiu, a través de dues tècniques de recollida de dades: entrevista semiestructurada i Observació Participant com a tècniques principals i després altres tècniques que ens ajuden a completar la informació nutricional dels informants. Finalment, els resultats mostren que la problemàtica anunciada en un principi per la Fundació era certa, les persones que han participat en la investigació porten uns hàbits alimentaris que poden esdevenir en problemes de salut.
Matèria: Infermeria
Idioma: Català
Àrees temàtiques: Infermeria
Departament: Infermeria
Estudiant: Delhom Gimeno, Josep Martí
Curs acadèmic: 2018-2019
Títol en diferents idiomes: Disseny i implementació d’una guia pràctica d’hàbits saludables per a persones amb (dis)capacitat intel·lectual Design and implementation of a practical guide of habits healthy for people with intellectual (dis)abilities Diseño e implementación de una guía práctica de hábitos saludables para personas con (dis) capacidad intelectual
Data de la defensa del treball: 2019-06-06
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: discapacidad intelectual, alimentación, hábitos de vida. intellectual disability, food, lifestyle. discapacitat intel·lectual, alimentació, hàbits de vida.
Confidencialitat: No
Crèdits del TFG: 12
Títol en la llengua original: Disseny i implementació d’una guia pràctica d’hàbits saludables per a persones amb (dis)capacitat intel·lectual
Director del projecte: Casadó Marín, Lina Cristina
Ensenyament(s): Infermeria
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)