Treballs Fi de Grau> Gestió d'Empreses

Els fans musicals com a consumidors

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:2773
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG2773
  • Autors:

    Mingorance Murcia, Noelia
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2020-11-12
    Resum: TÍTOL: Els fans musicals com a consumidors. RESUM: En temps amb perfils de consumidors tant variats com l’actual, apareix la necessitat de conèixer els aspectes psicològics que els porten a actuar. La música és l’aliat perfecte de connexió entre persones i, ja és una realitat que, els artistes són capaços de modificar els comportaments de compra més enllà dels anuncis publicitaris. Parlem doncs, d’una comunitat de fans constituïda per seguidors que prenen com a models les celebritats, facilitant així la feina als mercadòlegs, que aprofiten el fenomen fan per crear atracció cap a les marques. PARAULES CLAU: consumidor musical, màrqueting musical, màrqueting online, comunitat fan. TITLE: Musical fans as consumers. ABSTRACT: In times with consumer profiles as diverse as the current one, there is a need to know the psychological aspects that lead them to act. Music is the perfect ally of connection between people and, it is already a reality that artists can modify shopping behaviors beyond commercials. We are talking about a community of fans, which includes followers who take the celebrities as models, making marketers’ labor way easier, so they take advantage of the fan phenomenon to attract them to brands. KEY WORDS: musical consumer, music marketing, online marketing, fan community TITULO: Los fans musicales como consumidores. RESUMEN: En tiempos con perfiles de consumidores tan variados como el actual, aparece la necesidad de conocer los aspectos psicológicos que los llevan a actuar. La música es el aliado perfecto de conexión entre personas y, ya es una realidad que, los artistas son capaces de modificar los comportamientos de compra más allá de los anuncios publicitarios. Hablamos entonces, de una comunidad de fans constituida por seguidores que toman como modelos a las celebridades, facilitando así la tarea a los mercadólogos, quienes aprovechan el fenómeno fan para crear atracción hacia las marcas. PALABRAS CLAVE: consumidor musical, marketing musical, marketing online, comunidad fan.
    Matèria: Música
    Idioma: Català
    Àrees temàtiques: Economia i empresa Economic and business sciences Economía y empresa
    Departament: Gestió d'Empreses
    Estudiant: Mingorance Murcia, Noelia
    Curs acadèmic: 2019-2020
    Títol en diferents idiomes: Music fans as consumers Los fans musicales como consumidores
    Data de la defensa del treball: 2020-03-07
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: consumidormusical, marketingmusical, marketingonline musicalconsumer, musicmarketing, onlinemarketing consumidormusical, màrquetingmusical, màrquetingonline
    Confidencialitat: No
    Títol en la llengua original: Els fans musicals com a consumidors
    Director del projecte: Planell Tolós, Raquel
    Ensenyament(s): Economia
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Economia i empresa
    Economic and business sciences
    Economía y empresa
    Música
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar