Treballs Fi de Grau> Gestió d'Empreses

Màrqueting polític i xarxes socials: èxit o fracàs?

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:3591
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG3591
  • Autors:

    Chillón Sánchez, Cristina
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2021-07-19
    Resum: El present treball es basa en l’estudi de la utilització de les xarxes socials com a eina de màrqueting polític en l’actualitat. L’estudi compta amb dues parts principals, el marc teòric i una part pràctica. En el marc teòric, es comença fent una aproximació al concepte de Màrqueting polític, i seguidament, s’estudia, de manera general, l’evolució que ha tingut aquesta ciència al llarg dels anys, de manera internacional, nomenant els principals avenços tecnològics i moments clau que han fet millorar i canviar les eines i estratègies de comunicar i vendre, tant els programes electorals com els candidats. En segon lloc, s’analitza amb profunditat el que diuen els principals manuals especialitzats en la matèria sobre, tant els aspectes positius que aporten les xarxes a la política, com els punts negatius i febles que poden comportar aquestes. A més, s’estudiarà de manera detallada una xarxa en concret, Twitter, la xarxa considerada pels experts com la més política. Quant a la part pràctica, aquesta consisteix en la contrastació de la teoria estudiada amb la realitat, això es porta a terme a través d’un anàlisi qualitatiu i un quantitatiu. En primer lloc, es compta amb quatre entrevistes en profunditat a quatre figures polítiques amb diferents rangs polítics i de diferents partits polítiques i, en segon lloc, l’anàlisi quantitatiu consisteix en un enquesta llençada a la població en general, per d’aquesta manera contrastar i analitzar les diferencies entre les percepcions dels ciutadans amb els propòsits que tenen els polítics a l’hora d’utilitzar les xarxes.
    Matèria: Màrqueting
    Idioma: Català
    Àrees temàtiques: Economía y empresa Economic and business sciences Economia i empresa
    Departament: Gestió d'Empreses
    Estudiant: Chillón Sánchez, Cristina
    Curs acadèmic: 2020-2021
    Títol en diferents idiomes: Marketing político y redes sociales: éxito o fracaso? Political marketing and social media: success or failure?
    Data de la defensa del treball: 2021
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: Marketing político, redes sociales, Twitter Political marketing, social media, Twitter Màrqueting polític, xarxes socials, Twitter
    Confidencialitat: No
    Crèdits del TFG: 6
    Títol en la llengua original: Màrqueting polític i xarxes socials: èxit o fracàs?
    Director del projecte: Rabassa Figueras, Maria Noemí
    Ensenyament(s): Administració i Direcció d'Empreses
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Economía y empresa
    Economic and business sciences
    Economia i empresa
    Màrqueting
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar