Treballs Fi de Grau> Gestió d'Empreses

Màrqueting polític i xarxes socials: èxit o fracàs?

  • Datos identificativos

    Identificador: TFG:3591
    Autores:
    Chillón Sánchez, Cristina
  • Otros:

    Fecha de alta en el repositorio: 2021-07-19
    Resumen: El present treball es basa en l’estudi de la utilització de les xarxes socials com a eina de màrqueting polític en l’actualitat. L’estudi compta amb dues parts principals, el marc teòric i una part pràctica. En el marc teòric, es comença fent una aproximació al concepte de Màrqueting polític, i seguidament, s’estudia, de manera general, l’evolució que ha tingut aquesta ciència al llarg dels anys, de manera internacional, nomenant els principals avenços tecnològics i moments clau que han fet millorar i canviar les eines i estratègies de comunicar i vendre, tant els programes electorals com els candidats. En segon lloc, s’analitza amb profunditat el que diuen els principals manuals especialitzats en la matèria sobre, tant els aspectes positius que aporten les xarxes a la política, com els punts negatius i febles que poden comportar aquestes. A més, s’estudiarà de manera detallada una xarxa en concret, Twitter, la xarxa considerada pels experts com la més política. Quant a la part pràctica, aquesta consisteix en la contrastació de la teoria estudiada amb la realitat, això es porta a terme a través d’un anàlisi qualitatiu i un quantitatiu. En primer lloc, es compta amb quatre entrevistes en profunditat a quatre figures polítiques amb diferents rangs polítics i de diferents partits polítiques i, en segon lloc, l’anàlisi quantitatiu consisteix en un enquesta llençada a la població en general, per d’aquesta manera contrastar i analitzar les diferencies entre les percepcions dels ciutadans amb els propòsits que tenen els polítics a l’hora d’utilitzar les xarxes.
    Materia: Màrqueting
    Idioma: Català
    Áreas temáticas: Economía y empresa Economic and business sciences Economia i empresa
    Departamento: Gestió d'Empreses
    Estudiante: Chillón Sánchez, Cristina
    Curso académico: 2020-2021
    Título en diferentes idiomas: Marketing político y redes sociales: éxito o fracaso? Political marketing and social media: success or failure?
    Fecha de la defensa del treball: 2021
    Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Palabras clave: Marketing político, redes sociales, Twitter Political marketing, social media, Twitter Màrqueting polític, xarxes socials, Twitter
    Confidencialidad: No
    Créditos del TFG: 6
    Título en la lengua original: Màrqueting polític i xarxes socials: èxit o fracàs?
    Director del proyecto: Rabassa Figueras, Maria Noemí
    Enseñanza(s): Administració i Direcció d'Empreses
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Palabras clave:

    Economía y empresa
    Economic and business sciences
    Economia i empresa
    Màrqueting
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar