Fecha de alta en el repositorio: 2021-07-19
Resumen: El present treball es basa en l’estudi de la utilització de les xarxes socials com a eina de màrqueting polític en l’actualitat. L’estudi compta amb dues parts principals, el marc teòric i una part pràctica. En el marc teòric, es comença fent una aproximació al concepte de Màrqueting polític, i seguidament, s’estudia, de manera general, l’evolució que ha tingut aquesta ciència al llarg dels anys, de manera internacional, nomenant els principals avenços tecnològics i moments clau que han fet millorar i canviar les eines i estratègies de comunicar i vendre, tant els programes electorals com els candidats. En segon lloc, s’analitza amb profunditat el que diuen els principals manuals especialitzats en la matèria sobre, tant els aspectes positius que aporten les xarxes a la política, com els punts negatius i febles que poden comportar aquestes. A més, s’estudiarà de manera detallada una xarxa en concret, Twitter, la xarxa considerada pels experts com la més política. Quant a la part pràctica, aquesta consisteix en la contrastació de la teoria estudiada amb la realitat, això es porta a terme a través d’un anàlisi qualitatiu i un quantitatiu. En primer lloc, es compta amb quatre entrevistes en profunditat a quatre figures polítiques amb diferents rangs polítics i de diferents partits polítiques i, en segon lloc, l’anàlisi quantitatiu consisteix en un enquesta llençada a la població en general, per d’aquesta manera contrastar i analitzar les diferencies entre les percepcions dels ciutadans amb els propòsits que tenen els polítics a l’hora d’utilitzar les xarxes.
Materia: Màrqueting
Idioma: Català
Áreas temáticas: Economía y empresa Economic and business sciences Economia i empresa
Departamento: Gestió d'Empreses
Estudiante: Chillón Sánchez, Cristina
Curso académico: 2020-2021
Título en diferentes idiomas: Marketing político y redes sociales: éxito o fracaso? Political marketing and social media: success or failure?
Fecha de la defensa del treball: 2021
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: Marketing político, redes sociales, Twitter Political marketing, social media, Twitter Màrqueting polític, xarxes socials, Twitter
Confidencialidad: No
Créditos del TFG: 6
Título en la lengua original: Màrqueting polític i xarxes socials: èxit o fracàs?
Director del proyecto: Rabassa Figueras, Maria Noemí
Enseñanza(s): Administració i Direcció d'Empreses
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)