Treballs Fi de Grau> Psicologia

Les pors infantils i la influència de la literatura

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:4648
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG4648
  • Autors:

    Rodriguez Gonzálvez, Marina
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2022-06-17
    Resum: En aquesta investigació pretenem mostrar les pors més comunes durant l'etapa infantil, mostrant els factors per les quals es reprodueixen i exposant una sèrie d'activitats i propostes adreçades a infants per treballar-les amb l'ajuda de les famílies, educadors i educadores. Amb aquest treball també es pretén contrastar la importància de treballar mitjançant la literatura infantil les pors dels nens i nenes, analitzant el grau d'impacte que té en infants de P4, tenint en compte les preferències a l'hora d'escoltar un conte, i les opinions que es tenen respecte a els personatges dolents. Per detectar les pors en infants d'entre quatre i cinc anys d'una aula, s'han realiitzat tres sessions diferents: la primera exposa de forma oral quines són les pors interiors; la segona a través d'un dibuix, reprodueixen allò del que estan atemorits explicant-ho de forma oral; i mitjançant un dibuix determinat, s'identifiquen les pors. Per visualitzar la importància dels contes de fades respecte altres, hem realitzat qüestionaris a pares i mares dels cursos de P4 i hem portat a cap dues sessions amb infants on se'ls hi ha explicat un mateix conte de fades amb dues versions diferents, per veure les reaccions i reflexions dels alumnes. Pel que respecta les pors, són majorment coincidents i formen part de l'etapa evolutiva en la qual es troben. Respecte al tractament de pors mitjançant la literatura, per part d'alguns familiars neguen que els contes de fades siguin una solució per treballar les pors i es decanten per contemporanis. Els infants prefereixen escoltar contes contemporanis, però mostren intriga i satisfacció amb contes tradicionals, gaudint d'escenes amb perills i personatges dolents, corroborant que aquests si s'expliquen bé, no són un risc per crear noves pors.
    Matèria: Ciències de l'educació
    Idioma: cat
    Àrees temàtiques: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
    Departament: Psicologia
    Estudiant: Rodriguez Gonzálvez, Marina
    Curs acadèmic: 2020-2021
    Títol en diferents idiomes: Los miedos infantiles y la influencia de la literauta Childhood fears and the influence of loiterature Les pors infantils i la influència de la literatura
    Data de la defensa del treball: 2021-06-15
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: miedos, niños, literatura, cuentos de hadas fears, children, literature, fairy tales pors, infants, literatura, contes de fades
    Confidencialitat: No
    Títol en la llengua original: Les pors infantils i la influència de la literatura
    Director del projecte: Brosa Rodríguez, Antoni
    Ensenyament(s): Educació Infantil
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Ciencias de la educación
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Ciències de l'educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar