Data d'alta al repositori: 2022-06-30
Resum: El presente trabajo final de grado tiene como objetivo llevar a cabo un plan de comunicación de marca para La Masrojana, dedicada al sector de conserva de aceitunas, patés de aceituna y todo tipo de aceites. Dada la creciente importancia del mundo digital, sobre todo tras la llegada de la pandemia, resulta indispensable disponer de un departamento de marketing/comunicación en el interior de la empresa. La Masrojana es una organización que tiene un gran reconocimiento y fuerza comercial en el sector B2B1, pero carece de una comunicación eficiente con el consumidor final, generándose así un alejamiento entre ambos. De este modo, la investigación se basa en diseñar un plan de comunicación enfocado al sector B2C2, capaz de establecer una hoja de ruta. En esta se especificará la manera y la periodicidad con la que la empresa va a comunicarse con su público objetivo, para lograr establecer una relación periódica y duradera con el mismo. Además, durante el transcurso de este, tendrá lugar la participación en actividades de relaciones públicas por parte de la autora del estudio. Para así, analizar el conocimiento que se tiene alrededor de la marca y obtener un punto de partida para la puesta en marcha del plan. Finalmente, se expondrán las conclusiones, limitaciones y recomendaciones propuestas para recordar los principales puntos, reflexionar sobre la relevancia del problema expuesto al principio del trabajo y en especial, motivar a los miembros del equipo a tirar adelante con el proyecto sugerido. El següent treball final de grau té com a objectiu dur a terme un pla de comunicació de marca per la Masrojana, dedicada al sector de conserva d'olives, patés d'oliva i tot tipus d'olis. Vista la creixent importància del món digital, sobretot després de l'arribada de la pandèmia, resulta indispensable disposar d'un departament de màrqueting/comunicació a l'interior de l'empresa. La Masrojana és una organització que té un gran reconeixement i força comercial en el sector B2B1, però mancada d'una comunicació eficient amb el consumidor final, generant-se així un allunyament entre ambdós. D'aquesta manera, la recerca es basa a dissenyar un pla de comunicació enfocat al sector B2C2, capaç d'establir un full de ruta. En aquest s'hi especificarà la manera i la periodicitat amb la qual l'empresa es comunicarà amb el seu públic objectiu, per tal d’ establir una relació periòdica i duradora amb aquest. A més, durant el seu transcurs, esdevindrà la participació en activitats de relacions públiques per part de l'autora de l'estudi. D’aquesta manera, analitza el coneixement que es té al voltant de la marca i obté un punt de partida per a dur a terme el pla. Finalment, s'exposaran les conclusions, limitacions i recomanacions proposades per a recordar els principals punts, reflexionar sobre la rellevància del problema exposat al principi del treball i especialment, motivar als membres de l'equip a tirar endavant amb el projecte suggerit.
Matèria: Empreses familiars
Idioma: spa
Àrees temàtiques: Economia i empresa Economic and business sciences Economía y empresa
Departament: Gestió d'Empreses
Estudiant: Barrientos Mauricio, Marta
Curs acadèmic: 2021-2022
Títol en diferents idiomes: La comunicació de marca de l’empresa familiar: Elaboració d’un pla de comunicació per La Masrojana The brand communication of the family business: Elaboration of a communication plan for La Masrojana
Data de la defensa del treball: 2022-07-20
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: Pla de comunicació, empresa familiar Communication plan, family business Plan de comunicación, empresa familiar
Confidencialitat: No
Crèdits del TFG: 6
Títol en la llengua original: La comunicación de marca de la empresa familiar: Elaboración de un plan de comunicación para La Masrojana
Director del projecte: Sánchez Vergara, José Ignacio
Ensenyament(s): Administració i Direcció d'Empreses
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)